بیش‌ از ۱۱۰ هزار قطعه انواع سکه در ۹ حراج مرکز مبادله به فروش رسید

23:09 - 29 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۲۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بیش‌ از ۱۱۰ هزار قطعه انواع سکه در ۹ حراج مرکز مبادله به فروش رسید
۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه انواع سکه طلا در ۹ حراج برگزار شده توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به متقاضیان حراج تخصیص داده شد.   

خبرگزاری میزان - طبق گزارش ایبنا، بنا به مصوبه دوم اسفند ۱۴۰۲ کمیسیون ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تصویب «دستورالعمل اجرایی معاملات سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران»، مرکز مبادله ارز حراج انواع سکه طلا اعم از تمام، نیم و ربع را آغاز کرد.

بدین‌ترتیب اعلام شد همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و بالای ۱۸ سال می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

متقاضیان شرکت در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران باید ابتدا در سامانه معاملات مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir ثبت‌نام و احراز هویت کنند و سپس مطابق با شیوه‌نامه و آگهی از طریق سامانه مذکور در حراج شرکت کنند.

بدین‌ترتیب نخستین حراج عمومی سکه طلای مرکز مبادله ایران با عرضه سکه ربع بهار آزادی در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه برگزار شد. از تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش‌شده در سامانه، با توجه به کف قیمت تعیین‌شده توسط عرضه‌کننده، ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان تخصیص داده شد.

دومین حراج سکه نیز با فروش ربع‌سکه در چهارشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار و از مجموع ۷۲ هزار و ۵۹۶ سکه ثبت سفارش شده، ۱۰ هزار و ۵ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. سومین حراج سکه نیز شنبه ۱۹ اسفندماه برگزار شد و از مجموع ۴۴ هزار و ۴۱۰ سکه ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار و ۳۳ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در چهارمین حراج نیز از مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۶ قطعه سکه ثبت سفارش‌شده، ۱۵ هزار و ۶۹۱ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد؛ بنابراین طی چهار جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۴۱ هزار و ۸۴۷ ربع سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

از حراج پنجم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، حراج نیم‌سکه هم انجام شد. بدین‌ترتیب پنجمین حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه برگزار شد و از مجموع ۱۷ هزار و ۲۰۰ قطعه ربع سکه ثبت سفارش‌شده، ۸۰۵۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از ۹۱۱۳ قطعه نیم سکه ثبت سفارش‌شده، ۴۵۸۳ قطعه با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان تخصیص داده شد. بدین‌ترتیب طی پنج جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۴۹ هزار و ۸۹۹ قطعه ربع سکه و ۴۵۸۳ قطعه نیم سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

در ششمین حراج سکه، تمام‌سکه نیز برای فروش قرار گرفت. بدین‌ترتیب ششمین حراج سکه طلا در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه برگزار شد و از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۵ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۷۸۳۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. ۴۹۵۸ قطعه نیم سکه نیز ثبت سفارش شد که ۳۰۹۵ قطعه با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان تخصیص داده شد.

از مجموع ۶۷۵۵ قطعه تمام سکه ثبت سفارش‌شده، ۳۰۳۲ قطعه با میانگین ۳۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. طی شش جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۶۸ هزار و ۴۴۱ قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد که شامل ۵۷ هزار و ۷۳۱ قطعه ربع سکه، ۷۶۷۸ قطعه نیم سکه و ۳۰۳۲ تمام سکه است.

هشتمین حراج سکه طلا نیز در روز شنبه ۲۶ اسفندماه برگزار شد و از مجموع ۹۳۷۴ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۷۴۹۹ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین از مجموع ۴۱۰۸ قطعه نیم‌سکه ثبت سفارش شده،۳۷۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۹ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان تخصیص داده شد. در حراج سکه تمام نیز از مجموع ۶۵۷۷ قطعه سکه ثبت سفارش‌شده، ۵۰۵۶ قطعه با میانگین قیمت ۳۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان تخصیص داده شد.

نهمین حراج سکه طلا نیز به‌عنوان آخرین حراج در سال ۱۴۰۲، در روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه برگزار شد که از مجموع ۹۶۳۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۶۱۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از مجموع ۶۲۹۴ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۱۰۹ قطعه با میانگین قیمت ۲۰ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان تخصیص داده شد. در حراج سکه تمام نیز از مجموع ۸۲۶۹ قطعه سکه ثبت سفارش شده،۲۲۷۳ قطعه با میانگین قیمت ۳۵ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان تخصیص داده شد.

در نهایت در مجموع ۹ حراج برگزارشده جمعا ۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *