۶۲ درصد از ظرفیت سد‌های کشور پُر است

13:46 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۶۲ درصد از ظرفیت سد‌های کشور پُر است
میزان ذخیره آب در سد‌های کشور به ۳۱ میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب رسیده که حاکی از پر شدن ۶۲ درصدی ظرفیت سد‌های کشور است.

خبرگزاری میزان – وضعیت مطلوب بارش‌ها در فروردین امسال در برخی از استان‌های کشور باعث بهبود وضعیت سدهای کشور شد و پرشدگی برخی از سدها را به همراه داشته است.

بررسی آخرین وضعیت سد‌های کشور از ابتدای مهر تا اول اردیبهشت‌۱۴۰۳ حاکی از آن است که میزان ورودی مخازن سد‌های کشور معادل ۲۵ میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم ۲۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون مترمکعب با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است.

بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد ۳۱ میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور موجود است که براساس آن ۶۲ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور پُر بوده و ۳۸ درصد خالی است.

آمار‌های منتشره در مورد سد‌های مهم کشور نشان می‌دهد که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سد‌های پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکید علیا در حال حاضر به طور ۱۰۰ درصد پُر هستند.

۶۲ درصد از ظرفیت سد‌های کشور پُر است

انتهای پیام/


برچسب ها: سدها اقتصاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *