پاشینیان: تحدید مرز‌ها راهی برای جلوگیری از جنگ با جمهوری آذربایجان است

14:44 - 29 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۲۷۰
پاشینیان: تحدید مرز‌ها راهی برای جلوگیری از جنگ با جمهوری آذربایجان است
نخست‌وزیر ارمنستان از توافق ایروان و باکو برای تعیین حدود مرزی میان دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

خبرگزاری میزان – نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با ساکنان روستا‌های مرزی از آغاز روند تحدید حدود و تعیین مرز این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش تاس، پاشینیان اعلام کرد: مقام‌های ارمنستان تصمیم گرفتند روند تحدید حدود و تعیین مرز بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای جلوگیری از جنگ آغاز کنند.

به گفته پاشینیان، این روند در حال ورود به مرحله عملی است؛ وی در تشریح این روند گفت که کمیسیون‌های ویژه باید برای تعیین مرز‌ها تشکیل شوند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پیشتر در نشست سه‌جانبه برگزار شده در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و بر ادامه مذاکرات صلح توافق کردند.

پاشینیان و علی‌اف پیش از این گفته بودند که توافقنامه صلح می‌توانست تا پایان سال گذشته امضا شود، اما مذاکرات صلح با میانجی‌گری بین‌المللی نتوانسته پیشرفتی داشته باشد.

مناقشه ارضی بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ کوهستانی از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد؛ در جریان درگیری‌های مسلحانه ۱۹۸۸-۱۹۹۴، ۳۰ هزار نفر در منطقه قره‌باغ کشته شدند.

‌توافق صلح جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان در پاییز ۲۰۲۰ پس از جنگ دوم قره‌باغ، با میانجی‌گری روسیه امضا و در‌ها برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور باز شد.

با وجود این، طرفین در بیش از ۳۰ ماه گذشته بار‌ها آتش‌بس توافق شده را نقض کرده یا طرف مقابل را به نقض آن متهم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *