رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توافق پاشینیان و علی‌اف برای ادامه مذاکرات صلح

17:04 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۳۱۵
توافق پاشینیان و علی‌اف برای ادامه مذاکرات صلح
گزارش‌ها از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ادامه مذاکرات صلح حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نشست سه‌جانبه برگزار شده در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و بر ادامه مذاکرات صلح توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز شنبه، ۲۸ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری سه‌جانبه را برگزار کردند.

براساس اعلامیه رسمی منتشر شده از سوی آلمان، اولاف شولتز، پس از برگزاری مذاکرات سه‌جانبه آلمان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سران دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان متعهد شدند که اختلاف‌ها را از راه‌های مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کنند.

ارمنستان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روند عادی‌سازی روابط ایروان و باکو و اقدام‌های در راستای تضمین صلح و ثبات در منطقه، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و توافقی میان دو کشور برای ادامه کار روی یک توافق صلح به دست آمد.

پاشینیان و علی‌اف پیش از این گفته بودند که توافقنامه صلح می‌توانست تا پایان سال گذشته امضا شود، اما مذاکرات صلح با میانجیگری بین‌المللی نتوانسته پیشرفتی داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *