گفت‌وگو|

شیوع سویه جدید کرونا در حال حاضر بیشتر شده است/ توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی روزه‌داران

9:57 - 07 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شیوع سویه جدید کرونا در حال حاضر بیشتر شده است/ توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی روزه‌داران
یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه شیوع سویه جدید کرونا در حال حاضر بیشتر شده است گفت: افراد مسن و آن‌هایی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید از خودشان مراقبت کنند.

آمیتیس رمضانی در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت شیوع بیماری عفونی نظیر کرونا و آنفلوآنزا در حال حاضر گفت: شیوع آنفلوآنزا هم اکنون در حال کاهش است، به طور کلی آنفلوآنزای نوع B از بهمن ماه آغاز می‌شود و هر چه هوا به سمت گرم شدن می‌رود فراوانی این ویروس کاهش می‌یابد، این ویروس در فروردین کم می‌شود و در اردیبهشت ماه تقریبا متوقف می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه سویه جی، ان ۱ کرونا در کشور ما وجود دارد و علائم سرماخوردگی که تعدادی از افراد با آن مواجه هستند می‌تواند از این سویه و یا انواع سرماخوردگی باشد، ادامه داد: شیوع سویه جدید کرونا در حال حاضر بیشتر شده، اما جای نگرانی در این مورد وجود ندارد و تنها افراد مسن، افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید از خودشان مراقبت کنند و از تماس با افرادی که دچار علائم شبه سرماخوردگی هستند، خودداری کنند؛ توصیه می‌شود به طور کلی با مسافرت و دید و بازدید نوروز به صورت منطقی برخورد شود تا با بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی دچار یکسری از بیماری‌ها نشویم.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین به بیان توصیه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی پرداخت و عنوان کرد: اگر افراد دچار کمبود یکسری از ویتامین‌ها باشند، ممکن است بیماری‌های عفونی در آن‌ها جدی‌تر بروز پیدا کند و به همین دلیل برای تقویت سیستم ایمنی مصرف مولتی ویتامین‌ها و ویتامین D به صورت جداگانه البته نه به صورت افراطی توصیه می‌شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه ویتامین D باید در یک سطح مناسب و کافی در بدن وجود داشته باشد، افزود: بهتر است روزه‌داران برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان در وعده‌های غذایشان از جمله سحر، افطار و شام از مواد غذایی حجیم استفاده نکنند و همچنین مصرف مواد غذایی بسیار شیرین مثل زولبیا و بامیه به ویژه به افرادی که دیابت دارند اصلا توصیه نمی‌شود چراکه سطح قند خونشان را بهم می‌ریزد و نمی‌توانند روزه‌داری را ادامه دهند.

وی توضیح داد: روزه‌دارانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید مراقب مقدار قند و نمکی که استفاده می‌کنند، باشند چراکه روزه‌داری موجب تغییر در سطح قند و فشار خون افراد می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه ورزش نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند، بیان کرد: البته افراد نمی‌توانند در شرایط روزه‌داری چندان ورزش کنند و از این رو توصیه می‌شود به اندازه موردنیازشان ویتامین مصرف کنند و از مصرف‌های مواد غذایی حجیم، شیرین، چرب و شور بپرهیزند، خواب کافی نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

انتهای پیام/


مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
اصلا رعایت نمی کنن قبلا ن رعایت میشده خالا تذکر هم نمی دن مخصوصاا تو مسافر اینا چقدر زیاد شدع
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *