اظهار نظر قهرمانان بزرگ کشتی درباره جام یاشاردغو و وهبی امره/ رقیب تختی: تورنمنت‌های ترکیه اعتبار بالایی دارد

8:45 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۶۰
اظهار نظر قهرمانان بزرگ کشتی درباره جام یاشاردغو و وهبی امره/ رقیب تختی: تورنمنت‌های ترکیه اعتبار بالایی دارد
قهرمانان کشتی المپیک و جهان سطح کمی و کیفی تورنمنت‌های کشتی ترکیه را بسیار بالا ارزیابی کردند.

خبرگزاری میزان - احمد آییک، رئیس بنیاد کشتی ترکیه و قهرمان المپیک، از حضور کشتی‌گیران علاقه‌مند در تورنمنت بین‌المللی یاشاردوغو و وهبی امره، که از اقصی نقاط جهان در آن شرکت کردند، ابراز خرسندی کرد. 

احمد آییک، رقیب جهان پهلوان تختی، قهرمان پر آوازه کشتی المپیک و جهان و رئیس بنیاد کشتی ترکیه، گفت: این تورنمنت بسیار گسترده و با مشارکت فراوانی برگزار شده است، زیرا حضور پر قدرت در المپیک، همواره برای کشتی ترکیه در اولویت قرار دارد و این مسابقات نیز برای ما به نوعی بازی‌های المپیک در قاره خودمان محسوب می‌شود. 

محمود دمیر، قهرمان المپیک و جهان نیز درباره جام یاشاردوغو و وهبی امره، اظهار داشت: مسابقات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شدند که ورزشکاران برای دیدن کاستی‌ها و وضعیت فعلی‌شان در آن شرکت می‌کنند. 

وی با اشاره به فرصت کشف استعداد‌های جدید توسط مربیان شجاع و شایسته، به رئیس فدراسیون کشتی ترکیه، به خاطر مهارت‌های مدیریتی‌اش دراین‌خصوص تبریک گفت. 

همچنین در حاشیه برگزاری این تورنمنت، علی کیالی، نایب رئیس فدراسیون کشتی ترکیه و مسئول کشتی آزاد، اظهار داشت: برنامه شرکت در مسابقات بسیار فشرده بود، ما به جوانان فرصت می‌دهیم و اطمینان داریم قهرمانان المپیک آینده، از این سالن‌ها بیرون خواهند آمد. 

حسنو اورال عضو کمیته انضباطی فدراسیون کشتی ترکیه نیز گفت: ما در حال تجربه برگزاری تورنمنتی هستیم که در آن به ورزشکاران در رده‌بندی تیمی A فرصت بی‌نظیری داده شده است، زیرا به بسیاری از ورزشکاران در رده‌بندی تیمی شانس داده می‌شود.

وی افزود: ورزشکاران جوان این شانس را دارند که با ورزشکاران با کیفیت از بسیاری از کشور‌های جهان رقابت کنند.

در پایان رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در آنتالیای ترکیه، ایران با ۳ مدال طلای هادی وفایی پور در ۸۶، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدمهدی پلنگ وار و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، به عنوان قهرمانی رسید.

همچنین در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه نمایندگان کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافتند.

برای تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در این مسابقات پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم، عباس مهدی زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *