مدیرکل جدید ثبت اسنادواملاک استان سمنان منصوب شد

17:21 - 26 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۰۴۹
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
مدیرکل جدید ثبت اسنادواملاک استان سمنان منصوب شد
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دستگاه قضایی از یک قوه سنتی به سمت قوه هوشمند، فعال و پویا در حال حرکت است، گفت: فساد و افراد مفسد در هر رده و جایگاهی که در سازمانی باشند عامل اصلی عقب ماندگی آن سازمان می‌شوند.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، گفت: هدف از تدوین سند تحول و تعالی قضایی، تبدیل این قوه به سمت هوشمندی و پویایی است.

وی با تبریک میلاد سرداران کربلا و اعیاد شعبانیه، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ ماه شعبان ماه من است. خداوند بندگانی را مورد رحمت قرار می‌دهد که بندگی او را کرده و با انجام این عمل به یاری پیامبر بزرگوار اسلام پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین رسول رحمت و مهربانی (ص) بهشت را بر بندگانی واجب دانسته است که یک روز از این ماه را روزه بدارند. چه پاداش عظیمی و ارزنده‌ای اعطاء خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضایی از یک قوه سنتی به سمت قوه هوشمند، فعال و پویا در حال حرکت است و به همین سبب دوره تحول و تعالی قضایی نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های تابعه قوه قضاییه نیز به حکم مدیران هوشمند قوه قضاییه، با عزم راسخ و پشتکاری مضاعف، بایستی به‌صورت شبانه‌روزی مسیر انجام خدمت مطلوب به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

عبداللهی، افزود: معاون رئیس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور هر روز ایده‌ای نو و راه‌گشا را برای این سازمان ترسیم می‌کند تا امر خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل کند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به کسب توفیقات در حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی در استان، گفت: در اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی و کشاورزی، تثبیت و صدور سند کاداستر ۹۹ درصد از اراضی ملی و همچنین ۶۴ درصد از اراضی کشاورزی انجام‌شده و در این خصوص استان سمنان از استان‌های پیشرو به‌شمار می‌آید.

عبداللهی در این مراسم اولین مأموریت را به مدیرکل جدید سازمان ثبت اسنادواملاک استان عنوان و اظهار کرد: موضوع اصلاح اسناد مالکیت اراضی ملی واقع در غرب استان که به‌اشتباه از سوی یکی از استان‌های مجاور اخذ کرده ذکر کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در جایگاه ناظر بر اعمال و رفتار افراد و سازمان‌ها سعی دارد آسیب‌ها را به درستی شناسایی و با تجزیه و تحلیل مسائل در جهت رفع مشکلات اقدام و در نهایت مجازات‌ها را اِعمال کند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان، افزود: فساد و افراد مفسد در هر رده و جایگاهی که در سازمانی باشند عامل اصلی عقب ماندگی آن سازمان می‌شوند. به‌عبارتی منزلت قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه ایجاب نمی‌کند که فساد درون آن رخنه کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مطالبه به حق مردم از دستگاه قضایی خدمت‌رسانی توأم با صحت، سلامت و دقت است و با هم‌فکری و همدلی مسئولانه می‌توان از چالش‌های احتمالی بوجود آمده عبور کرد.

در این مراسم محمدجعفر عبداللهی، رئیس شورای قضایی استان سمنان از تلاش‌های ۲۰ ماهه یحیایی، مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان قدردانی و میرنظامی به‌عنوان مدیرکل جدید این سازمان منصوب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *