عدم توجه به هشدار‌ها؛ عامل افزایش آسیب‌های ناشی از حوادث

15:52 - 11 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۶۲۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عدم توجه به هشدار‌ها؛ عامل افزایش آسیب‌های ناشی از حوادث
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه مشکل کنونی ما عدم توجه مردم به هشدار‌های سازمان هواشناسی و راهداری است، گفت: مردم به اطلاعیه‌ای که از سوی این سازمان‌ها منتشر می‌شود توجه داشته باشند، این اطلاعیه‌ها دقیق و به موقع صادر می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به احتمال بارش برف در استان‌های کشور و در ارتفاعات البرز و زاگرس و احتمال بسته شدن جاده‌ها از مردم خواست از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

وی گفت: مردم به اطلاعیه‌ای که از سوی هواشناشی و راهداری منتشر می‌شود توجه داشته باشند؛ این اطلاعیه‌ها دقیق و به موقع صادر می‌شود. مشکل کنونی ما عدم توجه مردم به این گونه هشدار‌ها است.

محمودی افزود: شرکت‌های اتوبوس‌رانی نیز هیچ توجهی به این اطلاعیه‌ها نمی‌کنند و بدون توجه به این هشدار‌ها اقدام به سوار کردن مسافر و تردد در جاده‌هایی می‌کنند که یا به دلیل برف و کولاک بسته شده و یا احتمال بسته شدن آن‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در برف دو هفته پیش با ۸۶ اتوبوس در ۱۳ استان کشور مواجه شدیم که در برف و کولاک امکان تردد نداشتن همچنین مجبور شدیم به دلیل بسته شدن جاده مسافران ۱۴ اتوبوس را در مکان امن پیاده کنیم تا وضعیت جاده بهتر شود. تعاونی‌های مسافربری درصورت هشدار‌های قرمز از مسافرگیری خودداری کنند.

محمودی گفت: چرا تعاونی‌های مسافربری به این هشدار‌ها توجه نمی‌کنند؛ این هشدار‌ها برای آن‌ها صادر می‌شود و در صورت هشدار‌های قرمز از مسافرگیری خودداری کنند در گردنه حیران ۸۶۰ خوردو مسافری در گردنه گیر کردند. ارگان امدادی مانند هلال احمر، راهداری و اورژانس هرکدام یک پایگاه امدادی دارند و چگونه می‌توانند به این حجم از خودرو رها سازی کرده در برف امدادرسانی کنند؟ بیشتر این خودور‌ها فاقد امکانات تردد در جاده‌ها برفی بودند. حتی برخی که زنجیر چرخ داشتند، مهارت بستن نداشتند.

وی با بیان این که در بسیاری از کشور‌ها و کشور‌های توسعه یافته اگر فردی در شرایط هشدار قرمز اقدام به تردد غیر ضروری کند و دچار مشکل شود و باید تمام هزینه‌های امدادی را خودش پرداخت کند، افزود: توانایی جمعیت هلال‎احمر ایران بسیار زیاد است و ما جز ۵ جمعیت توانمند محسوب می‌شود، اما نمی‌تواند به این حجم گسترده امدادرسانی کند؛ از این رو مردم باید مسولیت خودشان را بپذیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *