رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳۶ فقره پرونده قصاص در استان فارس به صلح و سازش ختم شده است

15:28 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۶ فقره پرونده قصاص در استان فارس به صلح و سازش ختم شده است
رئیس کل دادگستری فارس گفت: ۳۶ فقره پرونده قصاص در سال جاری، با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در راستای پویش‌های برگزار شده به مصالحه ختم شده است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی از حصول سازش در ۳۶ فقره پرونده قصاص و نجات ۳۶ این محکومان در حوزه‌های قضایی استان فارس خبر داد.

وی گفت: با توجه به اهمیت صلح و سازش در آموزه‌های دینی و قرآنی و سیاست‌های دستگاه قضا در راستای مختومه کردن پرونده‌ها از طریق مصالحه، با تلاش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس، صلح‌یاران ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی، این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شد و اولیای دم از قصاص محکومین گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش همواره از تاکیدات رهبر انقلاب بوده و این موضوع همواره از دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه و مسئولان قضایی استان فارس بوده است. 

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تشریح اهمیت جایگاه صلح و سازش در جامعه گفت: هدف از تشکیل شورا‌های حل اختلاف استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه در تمام سطوح برای توسعه و توجه بیشتر مردم به سنت پسندیده اصلاح ذات‌البین و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی است و همچنان این هدف از اصلی‌ترین اهداف توسعه حل اختلاف استان به شمار می‌رود.

وی مردم استان فارس را در زمینه گسترش امور خیر و نوع دوستی پیشتاز دانست و گفت: مردم این استان در انجام امور خیر از جمله ایجاد صلح و سازش و گذشت سرآمدند و اقدامات خیرخواهانه آن‌ها در موضوعات مختلف جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به فراهم شدن مقدمات آزادی یک هزار و ۷۱۲ نفر از زندانیان در نه ماهه سال جاری با کمک خیرین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته و گذشت اولیای‌دم، مقدمات آزادی ۳۶ نفر از محکومان به قصاص فراهم شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و همچنین گذشت شاکیان از شکایت خود همواره برنامه‌های مدون و مستمری را در راستای سند تحول قضایی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *