رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری فارس: پایه‌های علمی کارکنان جهت آشنایی با هوشمندسازی قوه قضاییه تقویت شود

11:33 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: پایه‌های علمی کارکنان جهت آشنایی با هوشمندسازی قوه قضاییه تقویت شود
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه هوشمندسازی قوه قضاییه یکی از اهداف سند تحول قضایی است، گفت: لازم است تقویت پایه‌های علمی کارکنان در جهت آشنایی بیشتر با مقوله هوشمندسازی را در دستور کار قرار دهیم.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار از حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس تأکید کرد: نیروی انسانی سرمایه اصلی و ارزشمند سازمان و عامل رشد و تعالی، تحقق اهداف و رضایت مراجعان است.

وی ضمن برشمردن اهمیت وجود برنامه‌ریزی صحیح، هدایت، نظارت، و آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی در بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات در مراجع گوناگون قضایی گفت: سند تحول قضایی زمانی به صورت دقیق و کارشناسی محقق می‌شود که بتوانیم تحول اولیه را در هدایت صحیح، آموزش و ارتقای سطح علمی و انگیزشی کارکنان ایجاد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار ضمن گفت‌وگو با کارکنان مجموعه و بررسی روند اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی در حوزه منابع انسانی و امور فرهنگی رسالت و مسئولیت‌های معاونت منابع انسانی سنگین خواند و گفت: گستره فعالیت‌های این حوزه به نحوی است که نیرو‌های شاغل گذشته، نیرو‌های انسانی کنونی و کارد سازی آینده را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه لازم است سازوکاری در جهت انتقال تجارب نیرو‌های سابق به کارکنان شاغل پیش بینی شود، تصریح کرد: توجه به کارد سازی و شناسایی نیرو‌های جدید جهت احراز پست‌های حساس نیز با جدیت و برنامه ریزی مدون پیگیری و دنبال شود.

رئیس کل دادگستری فارس: پایه‌های علمی کارکنان جهت آشنایی بیشتر با مقوله هوشمندسازی در قوه قضاییه تقویت شود

وی در جمع کارکنان معاونت منابع انسانی دادگستری فارس به اهداف سند تحول قضایی و لزوم تطبیق آموزش‌های نیروی انسانی بر اساس این سند بالا دستی اشاره و خاطر نشان کرد: به طور مثال هوشمند سازی قوه قضاییه یکی از اهداف سند تحول قضایی است بنابراین لازم است در وهله اول آموزش‌های کاربردی ویژه‌ای در جهت پذیرش این تحول بنیادین برای کارکنان پیش بینی و در ادامه پایه‌های علمی کارکنان در جهت آشنایی بیشتر با مقوله هوشمندسازی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه تدوین برنامه‌های فرهنگی در مجموعه قضایی را موضوعی مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: خلاقیت در تدوین برنامه‌های فرهنگی و آموزنده، ایجاد جاذبه برای کارکنان و خانواده‌های آنان و محور قرار دادن ارزش‌های والای دینی برای تدوین برنامه‌های فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد.

در این دیدار صادق صادقی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از اجرای برنامه‌های عملیاتی به تشریح اقدامات انجام شده ار ابتدای امسال تا کنون پرداخت و افزرود: توجه ویژه به برگزاری نشست‌های قضایی در دادگستری‌های سراسر استان، برگزاری جلسات نقد و تحلیل آراء قضایی و همکاری چند جانبه با مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به جدیت در دستور کار قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های ضمن خدمت برای رسته‌های شغلی گوناگون از بدو خدمت کارکنان جدید الاستخدام تا کارکنان دارای سنوات خدمتی با بهره گیری از بهترین اساتید در حال انجام است و برنامه‌های در راستای استفاده بهینه از پیشنهادات جدید و تأثیرگذار کارکنان در حال تدوین و کار کارشناسی است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *