جزئیاتی درباره مجمع جهانی داووس؛ اهداف و چشم‌انداز‌ها

14:39 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۲۰
جزئیاتی درباره مجمع جهانی داووس؛ اهداف و چشم‌انداز‌ها
بخش اصلی مجمع جهانی اقتصاد داووس از روز سه‎شنبه آغاز شده و انتظار می‌رود برخی سران کشور‌ها در این رویداد سخنرانی کنند.

خبرگزاری میزان - مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس با برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌هایی درباره درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه آغاز شد. 

سران دولتی، تجاری و اجتماعی در میان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ۱۲۰ کشور و منطقه هستند که امسال در این مجمع شرکت می‌کنند.

این گردهمایی از روز دوشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. البته بخش اصلی مجمع جهانی اقتصاد داووس از امروز آغاز شده است.

انتظار می‌رود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز در این مجمع سخنرانی کند و خواستار ادامه حمایت از کشورش در جنگ با روسیه شود. 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و لی کیانگ، نخست‌وزیر چین نیز قرار است امروز سخنرانی کنند. جنگ جاری رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز در این نشست بررسی خواهد شد.

نشست‌های پایانی در روز جمعه نیز به اقتصاد جهانی خواهد پرداخت. کریستین لاگارد از بانک مرکزی اروپا و دیگر مقامات درباره وضعیت فعلی اقتصاد جهان صحبت خواهند کرد. 

محور‌های اصلی مجمع جهانی اقتصاد داووس ۲۰۲۴ 

محور اول دستیابی به امنیت و همکاری در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی است؛ یافتن رویکردی برای رسیدگی موثر به بحران‌های امنیتی، مانند وضعیت جاری در خاورمیانه. این مورد همچنین شامل تعیین استراتژی‌هایی است که می‌تواند برای شناسایی زمینه‌های حیاتی برای همکاری، حصول اطمینان از یک نتیجه دوجانبه سودمند برای همه ذینفعان به کار گرفته شود.

محور دوم ایجاد رشد و اشتغال برای یک دوره جدید است.

این مورد بحث در مورد چگونگی همکاری دولت‌ها، تجارت و جامعه مدنی در چارچوب اقتصادی جدید برای جلوگیری از یک دهه رشد پایین و اولویت دادن به رفاه افراد است؛ همچنین، یافتن راهی برای به حداکثر رساندن هم‌افزایی، آن هم زمانی که اقدامات سنتی ناکافی به نظر می‌رسد. 

محور سوم بحث درباره هوش مصنوعی به‌عنوان نیروی محرکه اقتصاد و جامعه است.

این مورد شامل یافتن راه‌هایی برای مهار هوش مصنوعی به نفع همه و بحث در مورد چگونگی تعامل آن با سایر فناوری‌های دگرگون‌کننده، از جمله فناوری ۵ جی و ۶ جی، محاسبات کوانتومی، و بیوتکنولوژی است.

محور چهارم تعیین استراتژی بلند مدت در زمینه آب‌وهوا، طبیعت و انرژی است.

بررسی این محور شامل بحث در مورد توسعه استراتژی‌هایی است که می‌توانند برای اطمینان از دسترسی مقرون به صرفه، ایمن و فراگیر به انرژی، غذا و آب اجرا شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *