رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توقیف ۲ کشتی خارجی حامل میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس

17:50 - 15 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۰۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
توقیف ۲ کشتی خارجی حامل میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف ۲ کشتی خارجی حامل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی عنوان کرد: با اشراف و رصد اطلاعاتی پس از اخذ دستور قضایی، دریادلان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سحرگاه امروز ضمن شناسایی ۲ فروند کشتی خارجی حامل میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره ابوموسی، نسبت به توقیف آن‌ها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: میزان سوخت قاچاق کشف شده از این ۲ فروند کشتی خارجی در مجموع حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و ارزش آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: ۳۴ تبعه خارجی نیز در این ۲ کشتی متخلف دستگیر شده و جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: در نتیجه این عملیات موفق، ضربه سنگینی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و توان لجستیکی آن‌ها در خلیج فارس وارد شده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: میزان سوخت کشف شده از این ۲ کشتی خارجی با ۲ هزار و ۲۵۰ نیسان حامل سوخت قاچاق در خشکی برابری می‌کند و از این جهت به خاطر انجام این عملیات بزرگ مهم از رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در ساحل و دریا ادامه دارد، بیان کرد: در سایه اقتدار فراجا، مرزبانی و نیرو‌های مسلح، سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *