ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان دو برابر شد

11:20 - 16 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۱۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان دو برابر شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دو برابر شدن ظرفیت کانون کارشناسان این استان با جذب یکصد کارشناس جدید خبر داد.

خبرگزاری میزان - مراسم تحلیف و اتیان سوگند ۱۰۰ نفر از اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی در بندرعباس برگزار شد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این مراسم با بیان اینکه ۸۰ رشته کارشناسی برای کارشناسان این مرکز تعریف شده است، گفت: امیدواریم با توزیع عادلانه کارشناسان جدیدالورود در اقصی نقاط استان هرمزگان، بخش قابل توجهی از مشکلات کارشناسی استان هم در محاکم و هم در دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان جدیدالورود استان هرمزگان در حدود ۳۴ رشته شغلی فعالیت می‌کنند، افزود: رشته‌های شغلی راه و ساختمان، امور ثبتی و حسابداری و حسابرسی از جمله مهمترین عناوین شغلی این کارشناسان است.

عبدلیان پور همچنین با بیان اینکه امروز مراسم تحلیف تعدادی از وکلای استان هرمزگان نیز برگزار شد، تصریح کرد: این وکلا بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار جذب مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه شده اند و پروانه پایه یک وکالت را دریافت کرده اند.
ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان دو برابر شد
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این مراسم با تأکید بر لزوم قانون‌مداری و رعایت بی‌طرفی در صدور نظریات کارشناسی، گفت: با توجه به اهمیت کارشناسی‌ها در فرآیند دادرسی و اجرای عدالت، یکی از دغدغه‌های مهم ریاست قوه قضاییه، رسیدگی به مسئله ساماندهی به امور مرتبط با کارشناسی‌ها است.

وی با اشاره به موضوع کمبود کارشناس به عنوان یکی از چالش‌های این حوزه، گفت: خوشبختانه در نتیجه برنامه ریزی‌ها و با تدابیر اتخاذ شده، امروز ظرفیت کارشناسی استان هرمزگان حدود دو برابر افزایش یافت و ۱۰۰ نفر از کارشناسان جدیدالورود به جرگه کارشناسان رسمی دادگستری استان افزود شدند.

قهرمانی لزوم توجه به توزیع عادلانه قرار‌های کارشناسی و کیفیت نظریه‌های کارشناسان را از مسائل حائز اهمیت در این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: دادگستری استان هرمزگان و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به این موضوع اهتمام جدی دارند و می‌کوشند با ارتقای امر کارشناسی و ساماندهی امور مرتبط با آن در مسیر اجرای عدالت، احقاق حقوق مردم و خدمت رسانی مطلوب گام‌هایی رو به جلو برداشته شود.

ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان دو برابر شد


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *