رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان اشکذر: سوء‌استفاده از بیت‌المال در تبلیغات انتخاباتی توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع است

13:39 - 30 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۶۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان اشکذر: سوء‌استفاده از بیت‌المال در تبلیغات انتخاباتی توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر بر عدم مداخله و سوء‌استفاده از اموال دولتی و بیت‌المال در امر تبلیغات انتخاباتی توسط دستگاه‌های دولتی و کارمندان دولت تأکید کرد.

خبرگزاری میزان_ محمدجواد زارع‌بیدکی در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی شهرستان اشکذر با تبیین اصلاحات قانون جدید انتخابات و تعامل و هم‌اندیشی جهت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی و تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات به عنوان یک حق‌الناس و تکلیف شرعی حسب فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همه دستگاه‌ها تکلیف دارند تا در این راستا برنامه‌ریزی و به طرق مقتضی تمامی ظرفیت خود را در جهت برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم معطوف کنند.

وی افزود: مسئولان برگزاری انتخابات حتماً باید اصل بی‌طرفی را رعایت و از هرگونه اقدامات جانب‌دارانه پرهیز کنند چرا که سلامت انتخابات بسیار مهم است و در این دوره حساسیت نیز بیشتر است.

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر بیان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب و ایجاد امنیت پایدار، زمینه حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات فراهم و حضور گسترده آحاد جامعه در این آزمون بزرگ رقم بخورد.

وی بر عدم مداخله و سوء‌استفاده از اموال دولتی و بیت‌المال در امر تبلیغات توسط دستگاه‌های دولتی و کارمندان دولت تأکید و عنوان کرد: این مهم یکی از اساسی‌ترین موضوعات در انتخابات است که در صورت عدم رعایت می‌تواند تبعات منفی بسیاری را متوجه شهرستان کند.

زارع بیدکی در پایان تصریح کرد: این ستاد تا پایان انتخابات هرماه جلسه تشکیل می‌دهد و در صورت ضرورت هر ۱۵ روز یکبار در خارج از وقت اداری و به صورت فوق‌العاده برای رسیدگی به مشکلات و تخلفات احتمالی تشکیل جلسه خواهد داد.

گفتنی است در این جلسه که روسای تمامی ادارات شهرستان و عوامل نظارتی بر انتخابات در آن حضور داشتند فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس اداره آموزش و پرورش و نمایندگانی از دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به همراه روسای هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *