دادستان اشکذر برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی این شهرستان فرصت یک ماهه تعیین کرد

10:40 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۵۵۸
دادستان اشکذر برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی این شهرستان فرصت یک ماهه تعیین کرد
جلسه‌ای در جهت بررسی و ساماندهی پسماند و نخاله‌های ساختمانی در دادسرای اشکذر با حضور دادستان و روسای دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ محمدجواد زارع بیدکی دادستان اشکذر پس از بازدید از اماکن تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرستان، نسبت به بروز و تشدید تهدید زیست محیطی و پیامد‌های مخرب این نوع اقدامات هشدار داد.

وی با بیان اینکه دادستانی در راستای احیاء حقوق عامه و تامین سلامت همه جانبه مردم، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و با جدیت پیگیر امورات است، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است که بی‌تردید در این رابطه هیچگونه اغماض و مماشاتی در کار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: رهاسازی اینگونه پسماند‌های شهری در معابر عمومی، کنار ساختمان‌ها و یا حاشیه شهر علاوه بر ایجاد مناظر نازیبا باعث اختلال در عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه، آلودگی هوای اطراف و حوادث مختلف می‌شود.

زارع بیدکی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد در جهت تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های عادی موضوع بند یک از ماده ۲ قانون مدیریت پسماند حداکثر ظرف یک ماه آینده، متولیان امر با همکاری ادارات محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به جانمایی و تعیین مکان مناسب اقدام کنند.

در پایان مقرر شد مکان‌های تخلیه نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها، بخشداران و دهیاران از طرق مقتضی به اطلاع مردم، کارخانه داران و مراکز صنعتی اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *