تسلیح آپارتاید؛ افزایش صادرات سلاح کانادا به اراضی اشغالی

15:38 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۹۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تسلیح آپارتاید؛ افزایش صادرات سلاح کانادا به اراضی اشغالی
کانادا با حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی، در جنایت‌های این رژیم در نوار غزه شریک است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در طول چند دهه اشغالگری خود در سرزمین فلسطین، همواره از سوی کشور‌های غربی به‌طور همه‌جانبه حمایت شده است.

این حمایت ابعاد گسترده‌ای داشته و از کمک‌های مالی سالانه گرفته تا فروش تسلیحات را شامل می‌شود.

کانادا هم یکی از کشور‌هایی است که همواره از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

 

حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کانادا از رژیم صهیونیستی

 

کانادا شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی

«گروه پاسخگویی کانادا»، به عنوان یک نهاد حامی فلسطین، به تازگی گزارش داد: شواهد زیادی وجود دارد که حاکی از همدستی مقام‎های کانادایی در جنایات جنگی در غزه است.

این گروه حقوق بشری کانادایی با بیان اینکه دولت کانادا اجازه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ارتش رژیم صهیونیستی را می‌دهد، اعلام کرد: کانادا در زمینه‌هایی مانند ارسال سلاح و اجازه به سازمان‌ها برای استخدام داوطلبان به اسرائیل کمک کرده است.

مروری بر آمار صادرات سلاح کانادا به اراضی اشغالی

گروه «کانادایی‌ها برای صلح و عدالت» در ماه ژوئن گذشته گزارش داد که این کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ میلیون دلار صادرات نظامی به رژیم صهیونیستی داشته است.

بر اساس گزارش سالانه صادرات نظامی کانادا، این کشور در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۰ میلیون دلار کالا‌های نظامی به اراضی اشغالی صادر کرده که این سال را به سومین سال با بیشترین صادرت نظامی به اراضی اشغالی تبدیل می‌کند.

گروه «کانادایی‌ها برای صلح و عدالت» با ارائه این آمار درباره صادرات سلاح کانادا به اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

«مایکل بوکرت»، معاون این گروه حقوق بشری، گفت: کانادا به صادرات سلاح به اسرائیل با بی‌توجهی کامل به خطر واقعی استفاده از آن‌ها برای کشتن، معلول کردن یا سرکوب فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

در طول دوره تحت پوشش آخرین داده‌های صادرات، رژیم صهیونیستی بمباران ۳ روزه غزه را آغاز کرد که در آن ۴۹ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک به شهادت رسیدند.

در طول این حمله، بمباران‌های رژیم صهیونیستی عمدا غیرنظامیان را هدف قرار داده و اقداماتی انجام داده که مصداق بارزر جنایت جنگی به شمار می‌روند.

گزارش سالانه کانادا نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از نظر تعداد مجوز‌های صادراتی استفاده شده برای کالا‌های نظامی و فناوری، با ۳۱۵ مجوز در سال ۲۰۲۲، بالاترین مقصد غیرآمریکایی تسلیحات کانادا بوده است.

 

حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کانادا از رژیم صهیونیستی

 

گروه «کانادایی‌ها برای صلح و عدالت»، نگرانی‌هایی را درباره خطر حقوق بشر ناشی از صادرات نظامی کانادا به اراضی اشغالی، همانطور که در گزارشی با عنوان «تسلیح آپارتاید، صادرات تسلیحات کانادا به اسرائیل» ذکر شد، مطرح کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه اشغالگری رژیم صهیونیستی، خشونت علیه غیرنظامیان و سیاست‌های آپارتاید، وضعیت بسیار خطرناکی را ایجاد می‌کند که در آن صادرات تسلیحات کانادا می‌تواند در نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی نقش داشته باشد.

نقش بانک‌های کانادایی در حمایت از رژیم صهیونیستی

بانک‌های کانادایی به‌جای درخواست آتش‌بس در نوار غزه، از سهام شرکت‌های تسلیحاتی سود می‌برند.

با این وجود نهاد‌های حقوق بشری کانادایی خواستار حمایت این کشور از آتش‌بس در نوار غزه شده‌اند؛ نهاد‌های بسیاری در این کشور از آتش‌بس حمایت کرده‌اند و ۳۳ عضو پارلمان نیز حمایت خود را اعلام کردند.

حمایت نهاد‌های حقوق بشری کانادا از آتش‎‌بس در نوار غزه در حالی صورت می‌گیرد که بانک‌های این کشور از سهام شرکت‌های تسلیحاتی حمایت و سرمایه‌گذاری آن‌ها را تسهیل می‌کنند.

 

حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کانادا از رژیم صهیونیستی

 

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که بانک‌های کانادا، وام‌های کلانی را در اختیار شرکت‌های تسلیحاتی این کشور قرار می‌دهند.

گزارشی جدید از سوی نهاد‌های کانادایی نشان می‌دهد که یک شرکت امنیتی و سازنده تجهیزات نظامی که دفتر اصلی آن در «مونترآل» قرار دارد، تجهیزاتی را به رژیم صهیونیستی فروخته است.

براساس گزارش‌ها، این نهاد کانادایی به رژیم صهیونیستی پیشنهاد‌هایی درباره ارائه خودرو‌های زرهی و انواع تجهیزات نظامی را در میانه تجاوزهای بی‌امان این رژیم در نوار غزه داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *