تداوم عملیات راکتی و پهپادی علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق

10:15 - 18 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۵۵۴
تداوم عملیات راکتی و پهپادی علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق
پایگاهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه همچنان زیر آتش نیروهای مقاومت منطقه قرار دارند.

خبرگزاری میزان - پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر شاهد موجی از حملات راکتی و پهپادی بوده‌اند.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه پایگاه «الحریر» عراق محل استقرار نظامیان آمریکایی در شمال «اربیل»، در اقلیم کردستان این کشور هدف عملیات پهپادی قرار گرفت.

در عین حال، منابع محلی سوری از شنیده شدن صدای دست‌کم چهار انفجار در منطقه «دیرالزور» در نخستین ساعات روز پنجشنبه خبر می‌دهند.

براساس گزارش‌ها، انفجار‌ها در پی عملیات پهپادی و راکتی علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور رخ دادند.

پایگاه «الشدادی» در استان الحسکه شمال شرق سوریه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

هنوز گزارشی درباره تلفات و خسارات این ۲ عملیات منتشر نشده است؛ یک مقام وزارت دفاع آمریکا در باره رشته عملیات اخیر علیه پایگاه «الشدادی»، ادعا کرد که این عملیات‌ها منجر به تلفاتی برای نظامیان آمریکایی نشده است.

پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شمال «دیرالزور» سوریه نیز روز سه‌شنبه گذشته هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.

این ۲ عملیات شمار عملیات‌های انجام شده علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه را از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به رقم ۲۶ رساند؛ پنج عملیات علیه پایگاه التنف، پنج عملیات علیه پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر، چهار عملیات علیه پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو، یک عملیات علیه پایگاه آمریکایی در المالکیه، سه عملیات علیه پایگاه برمیلان، شش عملیات علیه پایگاه الشدادی، یک عملیات علیه پایگاه تل بیدر و یک عملیات علیه پایگاه قسرک.

براساس اعلام منابع آمریکایی، بر اثر عملیات‌ها علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه تاکنون ۴۵ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

در عین حال، براساس گزارش منابع سوری، آمریکا منطقه‌ای را در شرق سوریه هدف قرار داد.

براساس گزارش مذکور، یک نانوایی و یک انبار خالی بر اثر این حمله هدف قرار گرفتند.

یک مقام پنتاگون با اشاره به هدف قرار گرفتن نیرو‌های آمریکایی مستقر در پایگاه «الشدادی» در سوریه اعلام کرد که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۴۱ حمله علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه رخ داده است.

وی در ادامه مدعی شد که نظامیان آمریکایی به تاسیساتی در شرق سوریه حمله کردند.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که تاسیسات بمباران شده، یک انبار اسلحه بوده است؛ وی همچنین مدعی شد که این عملیات در واکنش به حملاتی انجام شد که علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه رخ داد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی مواضعی را در جنوب سوریه هدف قرار داد؛ پدافند هوایی سوریه موفق به مقابله با حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *