سیل در هند با ۴۰ کشته و ۱۰۲ مفقودی

15:54 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۸۵۹
سیل در هند با ۴۰ کشته و ۱۰۲ مفقودی
جاری شدن سیل در هند تاکنون ۴۰ کشته و بیش از ۱۰۰ مفقودی در پی داشته است.

خبرگزاری میزان - مقامات هند گزارش دادند همزمان که تیم‌های ارتش این کشور در حال برنامه‌ریزی برای نجات بیش از هزاران فرد گرفتار در سیل هستند، دستکم ۴۰ نفر در اثر سیلاب‌های ناگهانی در شمال شرق هند جان خود را از دست دادند.

سیل در هند با ۴۰ کشته و ۱۰۲ مفقودی

پس از فوران ناگهانی دریاچه یخی با ارتفاع بالا در نزدیکی مرز‌های هند با نپال و چین، سیلاب‌های گسترده، ایالت دورافتاده «سیکهیم» را درنوردید.

دانشمندان هشدار می‌دهند که با افزایش دمای جهانی و آب شدن یخ‌ها، بلایای مشابه به خطر فزاینده‌ای در سراسر منطقه هیمالیا تبدیل خواهد شد.

تیم‌های جستجو و نجات پایین‌دست، اجساد بیشتری را در طول شب پیدا کردند و برای دومین روز پیاپی تلاش‌ها برای نجات افراد گرفتار در سیل ادامه دارد.

سیل در هند با ۴۰ کشته و ۱۰۲ مفقودی

بر اساس یک گزارش ایالتی، نزدیک به ۸ هزار نفر دیگر در اردوگاه‌های امدادی موقتی که در مدارس، ادارات دولتی و مهمانخانه‌ها ایجاد شده، پناه گرفتند.

امدادگران در حال تلاش برای کمک به افراد آسیب‌دیده از سیل هستند، ارتباط در مناطق وسیعی قطع شده و ۲۵ اردوگاه امدادی برای کسانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، ایجاد شده است.

«هیمانشو تیواری»، سخنگوی ارتش هند، گفت: سیل در ۴ منطقه ایالت سیکهیم ویرانی ایجاد کرده و مردم، جاده‌ها، پل‌ها را با خود برده است.

بر اساس گزارش ارتش هند، ۲۲ سرباز در میان افراد ناپدید شده هستند و ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال تلاش برای برقراری مجدد ارتباطات تلفنی و ارائه کمک‌های پزشکی به گردشگران و مردم محلی است.

مقامات ایالت سیکهیم گزارش دادند که این سیل خسارت و ویرانی بسیار جدی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیل هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *