اوکراین؛ هدیه‌ای برای پیمانکاران نظامی غرب

11:41 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۹۵
اوکراین؛ هدیه‌ای برای پیمانکاران نظامی غرب
اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در قبال جنگ اوکراین می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد و جهان را به سمت جنگ‌های بیشتر سوق دهد.

خبرگزاری میزان – برخی کشور‌های عضو ناتو در روز‌های اخیر احتمال اعزام نیرو را به اوکراین رد نکرده‌اند و این امر با واکنش‌هایی همراه شده است.

بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که تحرکات ناتو در قبال جنگ اوکراین خطر «جنگ جهانی سوم» را به همراه دارد.

پایگاه هیل می‎گوید: به نظر می‌رسد که اخبار واقعا نگران‌کننده‌ای وجود دارد که هیچ‌کس به آن اهمیت نمی‌دهد؛ روز به روز، جنگ در اوکراین به آغاز یک حمله هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شود.

رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا، در این باره هشدار داد و نوشت: وضعیت در اوکراین در آستانه تشدید فاجعه‌بار قرار دارد؛ آیا امپریالیست‌های نظامی در واشنگتن و وابسته‌های آن در اروپا هیچ تصوری از خطری دارند که با آن مواجه هستند؟ آن‌ها سیاست خارجی را طوری پیش می‌برند که گویا یک بازی است.

این نکته‌ای است که بار‌ها بر آن تاکید شده است؛ اقدامات آمریکا، انگلیس، فرانسه یا دیگران، به نظر می‌رسد برخی در غرب قصد دارند روسیه را به سمت انجام کار‌های غیرقابل تصور سوق دهند.

با کنار گذاشتن ادعا‌های همیشه انعطاف‌پذیر ناتو که «ما باید در برابر پوتین متحد باشیم»، «ما باید مردم اوکراین را نجات دهیم» یا «ما باید از ناتو محافظت کنیم»، عوامل دیگری نیز در اینجا مداخله دارند و نقش اصلی را ایفا می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها پول است.

هیل، می‌نویسد: برای کسانی که تلاش می‌کنند مردم و زیرساخت‌های اوکراین را نجات دهند، متاسف هستیم چرا که آن‌ها شکست خورده‌اند؛ در حالی که به نظر می‌رسد بیشتر رسانه‌ها از گزارش برخی حقایق در اوکراین بیزارند، اما این حقیقت دارد که بسیاری از زیرساخت‌های کشور به ویرانه تبدیل شده است و بیش از ۶ میلیون اوکراینی از کشور خود خارج شدند، آن‌هایی که اوکراین را تشویق می‌کنند تا آخرین شهروند خود را از آسایش و امنیت دور کنند، باید منطق قانع‌کننده‌تری ارائه دهند.

بایدن به‌تازگی بسته کمکی دیگری را برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان امضا کرد که ارزش این بسته ۹۵ میلیارد دلار است، اما به نظر می‌رسد که جزئیات بیشتری وجود دارد و همان‌طور که پیش از این گزارش شد، اوکراین و آمریکا در حال کار بر روی توافقنامه امنیتی بلندمدت هستند.

بلندمدت به چه معناست؟ حدود ۱۰ سال خواهد بود و بیش از یک تریلیون دلار هزینه دارد؛ بدیهی است که برای تعدادی از پیمانکاران نظامی در آمریکا و اروپا، اوکراین به هدیه‌ای تبدیل شده است که همچنان ادامه دارد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به‌تازگی اعلام کرد که اوکراین حق استفاده از سلاح‌های این کشور را برای حمله به روسیه دارد، در مقابل مسکو به سفیر انگلیس هشدار داد که این امر باعث اقدام تلافی‌جویانه علیه لندن خواهد شد.

نیویورک تایمز پیشتر گزارش داد که آمریکا به‎‌طور مخفیانه موشک‌هایی را به اوکراین ارسال کرده که می‌تواند به عمق خاک روسیه برسد و در مقابل روسیه برگزاری مانور‌های آموزشی را با استفاده سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *