اجرای طرح نگهداری توحیدی زندانیان و اصلاح مجرمان در فارس

18:57 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۶۷۶
اجرای طرح نگهداری توحیدی زندانیان و اصلاح مجرمان در فارس
مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: بیش از ۸۰ زندانی اندرزگاه قرآنی زندان عادل‌آباد حافظ یک جزء قرآن شدند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، هفتم ماه محرم بود که مدیر زندان مرکزی شیراز با حضور در مراسم سوگواری ویژه محرم اندرزگاه قرآنی زندان حضور یافت و در برنامه‌ای هفت ماده‌ای، تحقق طرح نگهداری توحیدی زندانیان و اصلاح مجرمان را در این اندرزگاه با تاسی از قرآن و آموزه‌های انسانساز آن مورد مطالبه قرار داد.

همزمان با ایام اربعین حسینی گام نخست این طرح به نتیجه رسید و زندانیان اندرزگاه قرآنی حافظ سوره‌ها و اجزاء شریف قرآن شدند که به‌مناسبت آن تمامی زندانیان از سوی مدیر زندان با اعطای ملاقات حضوری با خانواده هایشان مورد تشویق قرار گرفتند.

روح اله رضائی دانا، مدیر زندان مرکزی شیراز، گفت: این طرح در قالب هفت برنامه به رئیس، مسئول فرهنگی و روحانی اندرزگاه و همچنین رئیس اداره فرهنگی و مسئول دارالقرآن زندان عادل‌آباد ابلاغ شد و مورد مطالبه جدی قرار گرفت که گام نخست و مهم به ضرورت محفوظات قرآنی زندانیان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: زندانیان با محوریت مسئولین اندرزگاه و مربی‌یاران در کمتر از ۴۰ روز، نسبت به حفظ سوره‌ها و اجزاء قرآن اهتمام ورزیدند و به‌صورت خاص بیش از ۸۰ زندانی، هر کدام یک جزء قرآن را حفظ کردند و به این مناسبت نیز ملاقات حضوری ملاقات حضوری تشویقی به آنان و خانواده‌هایشان اعطا شد.

مدیر زندان عادل آباد شیراز بیان کرد: نگهداری توحیدی و دین محور زندانیان با تاسی از آموزه‌های قرآنی به‌عنوان یک طرح تربیتی و به‌صورت خاص در اندرزگاه قرآنی زندان که شاهد اجرای طرح‌های فرهنگی، دینی متعددی با پوشش جمعیت کیفری هدف در سنوات پیش بوده است اجرا شده و بنا داریم در این طرح فرایند‌های نگهداری و اصلاح مجرمان و خدمات آموزشی جانبی به آنان را با محوریت قرآن و مهارت‌های اساسی قرآن محور به اجرا گذاشته که در مرحله نخست ارتقاء محفوظات قرآن زندانیان محقق شد.

وی در تشریح دیگر مراحل طرح به تبیین و تعریف مهارت‌های اساسی زندگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی، هوشمند سازی فرایند آموزش قرآن و درک مفاهیم آن، تشکل‌های انجمن قرآنی برای مستند سازی جزوات قرآن و خلاصه نویسی تفاسیر، تشکیل گروه خلاصه نویسی قصص قرآنی و تبیین آن به‌عنوان برنامه تربیت و زندگی و ... اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این اندرزگاه در مستندسازی و تامین برنامه‌های سیمای عادل‌آباد مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای توسعه کیفیت و محتوای آموزش سایر زندانیان استان، آثار تولیدی در اختیار تمامی زندان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر زندان عادل آباد شیراز در خاتمه با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دین مدار و قرآن محور مورد تاکید مدیرکل زندان‌های فارس است، گفت: این فعالیت محدود به اندرزگاه قرآنی نیست و در همه اندرزگاه‌ها فعالیت‌های قرانی جریان دارد؛ اندرزگاه قرآنی زندان سایت ویژه تربیت و اصلاح رفتار قران محور است که الگو‌ها و نتایج و تاثیرات حاصل از آن بعنوان یک برنامه علمی و تربیتی و دینی به سایر زندان‌ها معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *