مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان معرفی شد

22:16 - 11 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۵۶۵
مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان معرفی شد
مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان خوزستان طی مراسمی و با حضور معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس کل دادگستری استان معرفی شد. 

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان ثبت استان با اعلام گزارشی از وضعیت حدنگاری و تثبیت مالکیت اراضی ملی و کشاورزی در استان، گفت: تاکنون قریب به ۱۰۰ درصد از اراضی ملی حدنگاری و تثبیت مالکیت و برای ۹۹.۵درصد از این اراضی نیز سند مالکیت صادر شده است. 
 
رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: این اقدامات از تزلزل در مالکیت‌ها پیشگیری و نظم مالکیتی را افزایش می‌دهد که نتیجه آن، کاهش اختلافات و دعاوی در این زمینه است. 

دهقانی گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین، زمینه جعل اسناد در معاملات و صدور اسناد معارض، کاهش یافته که این امر نیز اقدام قابل توجهی است. 

وی با بیان این که توجه به املاک مقدم بر اسناد است، اظهار کرد: ترویج معاملات با سند رسمی و نیز تلاش در جهت تثبیت مالکیت کلیه اموال چه در حوزه ملی و دولتی و چه در حوزه کشاورزی، از اقداماتی است که باید در این زمینه به کار گرفته شود و آثار و مزایای آن برای جامعه تبیین شود. 

دهقانی گفت: استان خوزستان در حوزه اراضی کشاورزی با حدنگاری ۵۴ درصد از این اراضی، رتبه اول را در حدنگاری و تثبیت مالکیت در کشور دارد. 

وی با تاکید بر اهمیت فعال شدن کمیسون‌های رفع تداخل و برگزاری جلسات شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال، افزود: در سال جاری ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی وقفی استان پس از ۹۰ سال تثبیت مالکیت شد و صدور سند مالکیت برای بخش دیگری از این اراضی با مساحت حدود ۷۰ هزار هکتار نیز در دستور کار قرار دارد. 

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: ۴۲ درصد از اراضی کشاورزی کشور سند تک برگ صادر شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳، کلیه این اراضی تثبیت مالکیت و دارای سند تک برگ شود. 

کشاورز افزود: وجود دو مشکل اساسی نقل و انتقالات عادی در حوزه املاک و وجود اسناد مشاعی، مانع از طرح الزام به ثبت سند رسمی در معاملات شده است که از سردفتران حاضر رد این مراسم می‌خواهیم که با دقت و رعایت قانون در این خصوص، به اجرای این طرح در کشور کمک کنند و مانع از تشکیل پرونده‌های قضایی در حوزه املاک شوند. 

در پایان این مراسم از زحمات سید محمود بهرسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان قدردانی و زمان خوب به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *