رییس سازمان ثبت اسناد: تمام امورات مربوط به صدور اسناد روستاییان کاملاً رایگان انجام می‌شود

21:40 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۰۳۷
رییس سازمان ثبت اسناد: تمام امورات مربوط به صدور اسناد روستاییان کاملاً رایگان انجام می‌شود
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تمام امورات  مربوط به صدور اسناد روستاییان ازجمله تهیه نقشه، مستند سازی و... به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به استان سیستان و بلوچستان، امروز ۷ واحد ثبتی در شهرستان‌های میرجاوه، دلگان، مهرستان، گلشن، لاشار، فنوج و کنارک افتتاح شد و اهمیت افتتاح این واحد‌های ثبتی از این جهت بود که با توجه به پهنه قابل توجه استان سیستان و بلوچستان و بعد مسافت لازم بود که در برخی از شهرستان‌های این استان، واحد‌های ثبتی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: در شهرستان دلگان واحد ثبتی وجود نداشت و امورات ثبتی در شهرستان  ایرانشهر انجام می‌شود و مراجعان باید مسافت ۱۵۳ کیلومتری را طی می‌کردند.

بابایی گفت: علاوه بر افتتاح ۷ واحد ثبتی، موضوع احداث واحد‌های ثبتی در ۸ شهرستان زرآباد، بم پور، تفتان، دشتیاری، قصر قند، سرباز، نیمروز، هامون را در دستور کار قرار دادیم تا در هفته قوه قضاییه احداث این واحد‌ها را به اتمام برسانیم و به همین منظور در هفته قوه قضاییه تمامی شهرستان‌های استان‌های دارای واحد ثبتی خواهند بود و استان سیستان و بلوچستان جزء معدود استان‌هایی است که در تمام شهرستان‌ها واحد ثبتی فعال خواهد داشت.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: 
۹۹ درصد از عرصه‌های ملی استان سیستان و بلوچستان دارای اسناد حدنگاری است. قریب به ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان دارای اسناد حدنگار هستند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با استاندار استان مقرر شد که بحث صدور اسناد در پهنه روستا با جدیت پیگیری شود تا روستا‌ها را در زمینه صدور سند در اولویت قرار دهیم. تمام امورات  مربوط به صدور اسناد روستاییان ازجمله تهیه نقشه، مستند سازی و... به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بحث اراضی کشاورزی جزو اولویت‌ها و راهبرد‌های سازمان ثبت قرار دارد و با توجه به تامین اعتباراتی که در بحث تهیه نقشه و صدور سند انجام شده است از کشاورزان مبلغی را دریافت نمی‌کنیم و معتقدیم صدور سند باعث توسعه کشاورزی و روستا می‌شود.

بابایی عنوان کرد: در جلسه امروز استاندار استان نیز قول مساعد دادند که زمینه صدور اسناد در بافت‌های روستایی بیش از گذشته فراهم کنند و مقرر شد که در اولین فرصت جلسه مشترک میان بنیاد مسکن و سازمان ثبت استان برگزار شود تا مشکلات و موانع برطرف شود امیدواریم در آینده نزدیک بسیاری از زارعان و روستایان دارای اسناد رسمی حدنگار باشند.

وی ادامه داد: در حوزه پهنه‌های شهری نیز بحث صدور اسناد تک برگ به تک برگ در یک روز انجام می‌شود و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ در ظرف ۴ روز انجام می‌شود. در جهت جبران نیرو‌هایی که در واحد‌های ثبتی فعال هستند ۳۰ نیرو را به استان اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *