بابایی: اراضی برای احداث ۸ واحد ثبتی دیگر توسط استانداری و مسکن و شهرسازی استان تامین شود

20:21 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۰۳۰
بابایی: اراضی برای احداث ۸ واحد ثبتی دیگر توسط استانداری و مسکن و شهرسازی استان تامین شود
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان مقرر شد اراضی برای احداث واحد‌های ثبتی در ۸ شهرستان زرآباد، بم پور، تفتان، دشتیاری، قصر قند، سرباز، نیمروز، هامون توسط استانداری و مسکن و شهرسازی استان تامین شود.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در جریان سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان به همراه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان و هیات همراه با محمد کرمی استاندار استان دیدار کرد.

بابایی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان موضوع احداث واحد‌های ثبتی در ۸ شهرستان زرآباد، بم پور، تفتان، دشتیاری، قصر قند، سرباز، نیمروز، هامون را مطرح کرد و مقرر شد اراضی برای احداث این ۸ واحد ثبتی توسط استانداری و مسکن و شهرسازی استان تامین شود.

وی افزود: در این دیدار بحث صدور اسناد روستایی نیز مطرح شد و با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان ۳ هزارو ۴۸۱ روستا دارد و متاسفانه تا کنون فقط در ۷۰۰ روستا بحث تثبیت و صدور سند انجام شده است مقرر شد جلسه‌ای با حضور استاندار و مدیر کل بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان انجام شود تا صدور اسناد در اراضی و بافت روستایی با شتاب لازم انجام شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر که روند صدور اسناد به کُندی انجام می‌شود، لازم شد هیئت‌های ساماندهی بیش از گذشت فعالیت کنند و در این حوزه جلسه‌ای با حضور استاندار تشکیل شود تا اقدامات تسریع شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این دیدار مطرح شد بحث تامین و تجهیز واحد‌های ثبتی بود که مقرر شد استاندار استان از محل اعتبارات استانی، اعتبارات لازم را به واحد‌های ثبتی اختصاص دهد.


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق صحبت‌هایی که استاندار استان در این دیدار داشتند مقرر شد که در ۸ شهرستان استان سیستان و بلوچستان زمین‌های مناسب برای احداث در اختیار واحدثبتی قرار گیرد همچنین بحث صدور اسناد روستایی نیز تسریع شود.

بابایی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان چند چالش نیز مطرح بود یکی بحث مرادآباد شهرستان چابهار بود که متاسفانه تاکنون سندی صادر نشده است و مقرر شد صدور سند در این منطقه نیز انجام شود و چالش دیگر بحث سکونت‌های غیر رسمی بود که در مناطق شهری استان ایجاد شده است و مقرر شد در اجرای بند میم تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ صدور اسناد در سکونتگاه‌های غیررسمی نیز انجام شود همچنین جلسه‌ای با حضور مدیر کل مسکن و شهرسازی و مدیر کل ثبتی استان با حضور استاندار استان تشکیل شود تا موانع برطرف شود.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار کرد: ۳۰ درصد پرونده‌ها ورودی مربوط به اختلافات ملکی است که با تثبیت مالکیت و صدور سند مالکیت این میزان نیز کاهش پیدا می‌کند. در ملاقات‌های مردمی بسیاری از مراجعان به همین مسئله اشاره می‌کنند.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند به دلیل پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان مشکل دعاوی ملکی نباید وجود داشته باشد، ولی تا زمانی که حدود‌ها مشخص نشده باشد دعاوی ملکی وجود دارد.

حجت‌الاسلام مصطفوی نیا اظهار کرد: یکی از شهر‌های استان در کل کشور که بیشترین حاشیه نشینی را دارد چابهار است یعنی نصف شهر حاشیه نشین هستند لذا باید تدابیر لازم برای برطرف شدن مشکلات موجود در نظر گرفته شود.

محمد کرمی استاندار استان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: با توجه به مطالبه‌ای که از این دیدار مطرح شد اراضی واحد‌های ثبتی ۸ شهرستان زرآباد، بم پور، تفتان، دشتیاری، قصر قند، سرباز، نیمروز، هامون را تامین می‌کنیم چرا که عدالت محوری و توزیع عادلانه منابع به مردم همچنین محرومیت زدایی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: فاصله مسافتی شهرستان‌ها و روستا‌های استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است بنابراین اقدامات لازم برای تسهیل و تسریع در انجام صدور سند باید انجام شود تا رضایتمندی مردم حاصل شود به همین منظور احداث واحد‌های ثبتی در شهرستان‌هایی که از این واحد‌ها محروم هستند بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *