رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: ۳۶۰ هزار نفر آموزش‌های پیشگیرانه قضایی را دریافت کردند

10:32 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور: ۳۶۰ هزار نفر آموزش‌های پیشگیرانه قضایی را دریافت کردند
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: سال گذشته برای ۳۶۰ هزار نفر از ضابطین و غیرضابطین توسط سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دوره آموزشی برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان رکن اساسی در قوه قضاییه بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی کشور جهت رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح شکل گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه مهم نیرو‌های مسلح در امنیت کشور، تصریح کرد: حفظ و حراست از سلامت و امنیت این نیرو‌های مهم در نقش آفرینی‌های کشور مؤثر است.

عملیات وعده صادق پوشالی بودن قدرت اسرائیل را نشان داد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: از جمله دستاورد این نیرو‌های خدوم این بود که با انجام عملیات صادق الوعد تمام عربده‌کشی‌های قلدر مآبان منطقه را نابود کرد و پوشالی بودن قدرت اسرائیل را نشان داد، رژیمی که اگر حمایت‌های آمریکا نبود از همان روز‌های اول طوفان الاقصی نیست و نابود شده بود.

وی اضافه کرد: سازمان قضایی نیز موظف است ضمن حفظ، صیانت و حراست از نیرو‌های مسلح، مانع از انحراف و ناخالصی آنان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما نسبت به سایر نیرو‌های مسلح در دنیا از جرایم پایین برخوردار هستند، تاکید کرد: همین نرخ پایین هم برای ما زیاد است و تمام تلاش ما این است که پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این مجموعه بر خلاف دادگستری رشد پرونده نداشتیم و هر سال شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها هستیم، استان یزد نیز کمترین تعداد پرونده را در جامعه نیرو‌های مسلح دارد.

برگزاری دوره آموزشی برای ۳۶۰ هزار نفر از ضابطین و غیرضابطین

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی که اشاره دارد ابتدا پیشگیری از وقوع جرم است و پس از آن قوانین مجازات عنوان شده، ادامه داد: در سال گذشته برای ۳۶۰ هزار نفر از ضابطین و غیرضابطین توسط سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دوره آموزشی برگزار شد و تلاش ما این است که مانع از ارتکاب جرم شویم.

امام جمعه یزد: سازمان قضایی پشتوانه نیرو‌های مسلح در کاهش ارتکاب به جرم باشد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نقش و فعالیت خاص و ویژه‌ای بر عهده دارد، اظهار کرد: سازمان قضایی باید با ورود به جامعه هدف خود، ضمن پیشگیری از وقوع جرم با برنامه‌ریزی صحیح مانع از رشد وقوع جرم در این نیرو‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح مشغول اقدامات نظامی و سایر فعالیت‌های روز مره خود هستند، گفت: این مجموعه باید با نظام برنامه‌ریزی، آگاهی سازی و اطلاع‌رسانی قوانین، ضمن آشنایی نیرو‌ها با مشکلات، مصونیت نیرو‌های مسلح را در ارتکاب به خطا افزایش دهند، این نتایج به پشتوانه و برنامه‌ریزی سازمان قضایی نیاز دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: نیرو‌های مسلح ما باید آگاهی‌های لازم پیرامون جرایم را داشته باشند تا مرتکب خطا و اشتباه نظامی نشوند، همچنین فعالیت‌های نظامی‌گری خویش را در اخلاص کامل و با تصمیم‌گیری درست به پیش ببرند.

نیرو‌های مسلح باید مراقب هوای نفس خود باشند

وی با بیان اینکه سازمان قضایی این قدرت را دارد که پیشگیری و هدایتگری داشته باشد، ادامه داد: برای تقویت این اهداف، نیاز به مرام نامه است، نیرو‌های مسلح هم باید مراقب هوای نفس باشند و نیت‌های خود را قوی کنند تا وسوسه دشمنان در آن‌ها اثر نکند، این امر مهم باید با میدان‌داری سازمان قضایی و افزایش بصیرت در بین نیرو‌های مسلح محقق شود.

ناصری گفت: عامه مردم کارشان با دادگستری و قوه قضاییه است، اما نیرو‌های مسلح به همت سازمان قضایی حفظ و حراست خواهند شد چرا که نقش مهمی در اقتدار و امنیت کشور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *