شمار تلفات آتش‌سوزی در هاوایی به ۸۰ نفر رسید

8:34 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۴۷۱
شمار تلفات آتش‌سوزی در هاوایی به ۸۰ نفر رسید
بر اساس آخرین آمارها، تعداد تلفات ناشی از آتش‌سوزی‌های گسترده در هاوایی به ۸۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان - با افزایش تلفات آتش‌سوزی‌های ویرانگر در جزیره «مائوئی» در هاوایی به ۸۰ نفر، مقامات بر این باورند که این می‌تواند مرگبارترین فاجعه در تاریخ این ایالت باشد.

«جاش گرین»، فرماندار هاوایی، می‎گوید که تلاش‌های جست‎وجو و نجات حدود هزار نفر که هنوز شناسایی نشده‌اند، ادامه دارد.

به گزارش «ایندیپندنت»، تاکنون، مقامات فقط به جست‎وجوی افراد خارج از ساختمان‌ها پرداخته‌اند، اما گروه‌های پشتیبانی به همراه سگ‌های امداد قرار است داخل ساختمان‌ها را جست‎وجو کنند.

نبود برق و خدمات تلفن همراه ممکن است به هشدار‌های ناموفق برای این ایالت کمک کرده باشد که قرار بود به ساکنان درباره آتش‌سوزی هشدار دهد.

 

شمار تلفات آتش‌سوزی در هاوایی به ۶۷ نفر رسید

 

آتش‌سوزی‌های جنگلی همچنان منطقه را تحت تاثیر قرار داده و بیش از هزار و ۷۰۰ ساختمان و میلیارد‌ها دلار دارایی را ویران کرده است. 

در حال حاضر، تعداد افراد بیشتری در این آتش‌سوزی‌ها در مقایسه با سونامی معروف سال ۱۹۶۰ در هاوایی جان خود را از دست داده‌اند.

در سونامی مذکور ۶۱ نفر کشته شده بودند.

آتش‌سوزی‌ها چگونه آغاز شد؟

به گزارش «رویترز»، هنوز علل آتش‌سوزی که از سه‌شنبه شب آغاز شده، مشخص نشده است. با این حال، سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشدار‌هایی را برای جزایر هاوایی درباره باد‌های شدید و آب و هوای خشک، که شرایط مناسب برای آتش‌سوزی‌های جنگلی است، صادر کرده بود که در اواخر روز چهارشنبه لغو شد. 

بر اساس گزارش سرویس جنگل‌های آمریکا، نزدیک به ۸۵ درصد از آتش‌سوزی‌های اراضی جنگلی این کشور از سوی انسان‌ها ایجاد می‌شود.

علل طبیعی شامل رعد و برق و فعالیت‌های آتشفشانی ذکر شده است.

به گفته «الیزابت پیکت»، مدیر اجرایی سازمان مدیریت آتش‌سوزی هاوایی، در این ایالت، کمتر از یک درصد آتش‌سوزی‌ها به دلایل طبیعی رخ می‌دهد.

جزایر هاوایی دارای ۶ آتشفشان فعال است که یکی از آن‌ها در «مائوئی» قرار دارد.

 

شمار تلفات آتش‌سوزی در هاوایی به ۶۷ نفر رسید

 

گرمای بی‌سابقه تابستان امسال به آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در اروپا و غرب کانادا نیز کمک کرده است.

کارشناسان می‌گویند تغییرات اقلیمی ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی، به رویداد‌های شدید آب و هوایی مکرر و قوی‌تر منجر شده است.

چه چیزی باعث ادامه آتش‌سوزی در هاوایی شده است؟

به گفته مقامات، باد‌های طوفان «دورا» در صد‌ها مایلی جنوب غربی جزایر هاوایی در اقیانوس آرام، شعله‌های آتش را در سراسر این ایالت آمریکا شعله ور کرده است.

علاوه بر «دورا»، یک سیستم کم فشار در غرب و در نزدیکی ژاپن نیز به جریان باد‌های پایدار کمک می‌کند. پوشش گیاهی خشک نیز یک عامل موثر است.

گسترش علف‌های قابل اشتعال مانند علف «گینه» در مناطقی از زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های سابق، مقادیر زیادی مواد کوچک و به راحتی قابل اشتعال ایجاد کرده است که خطر و شدت آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

به گفته «پیکت»، چنین علف‌هایی ۲۶ درصد از اراضی جنگلی هاوایی را تشکیل می‌دهند.

 

شمار تلفات آتش‌سوزی در هاوایی به ۶۷ نفر رسید

 

آتش‌سوزی‌ها ویرانی‌های گسترده‌ای را در «لاهاینا»، یک شهر تفریحی ساحلی با حدود ۱۳ هزار نفر جمعیت در شمال غربی «مائوئی»، که زمانی مرکز صید نهنگ بود و اکنون سالانه ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند، ایجاد کرده است.

وضعیت حال حاضر آتش‌سوزی‌ها

به تازگی آتش‎سوزی «لاهاینا» ۸۰ درصد مهار شده بود، در حالی که آتش‌سوزی «پولهو»، که در شرق جزیره جریان دارد، ۷۰ درصد مهار شد.

آتش‌سوزی بخش‌هایی از این جزیره بزرگ را نیز سوزانده است.

 

 

هاوایی، مجمع الجزایری در حدود ۲ هزار مایل(۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر) غرب سرزمین اصلی آمریکا است.

این جزیره از ۸ جزیره اصلی تشکیل شده، از جمله هاوایی که به جزیره بزرگ معروف است.

جزیره «مائوئی» در شمال غرب جزیره هاوایی قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *