سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اقدام موهن قرآن‎سوزی را محکوم کرد

10:17 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۸۴۶
سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اقدام موهن قرآن‎سوزی را محکوم کرد
سفارت جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از سفارتخانه‌های کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در باکو برای انجام یک پویش هماهنگ محکومیت دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری میزان - سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن قرآن سوزی توهین به عقاید ۲ میلیارد مسلمان، ترویج نفرت و خشونت مذهبی، به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین‎المللی و سوءاستفاده عیان از آزادی بیان خواند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همگام با تمامی مسلمانان و پیروان متمدن، آزاده و صلح‎جوی دیگر ادیان الهی در سراسر جهان، هتک حرمت کتاب آسمانی حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان در سوئد و دانمارک را به شدت محکوم و این‌اقدامات شنیع را ترویج نفرت و خشونت مذهبی، به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت‎آمیز بین المللی و سوء استفاده عیان از آزادی بیان می‌دانیم.

این سفارت، ضمن تقدیر از بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در محکومیت شدید این عمل نفرت انگیز، از سفارتخانه‌های کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در باکو می‌خواهد در پویشی هماهنگ و متحد نسبت به محکومیت فوری اینگونه اقدامات موهن و خطرناک که با زمینه سازی و حمایت دولت و پلیس این کشور‌ها تکرار شد، اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *