سفارت ایران در دانمارک هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

17:10 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۹۸۱
سفارت ایران در دانمارک هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد
سفارت ایران در دانمارک هتک حرمت مکرر قرآن کریم که احساسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان را به شدت آزار می‌دهد ابراز انزجار کرد.

خبرگزاری میزان - سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک از هتک حرمت مکرر قرآن کریم که احساسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان را به شدت آزار می‌دهد ابراز انزجار می‌‌کند.

در حالی که سوزاندن کتب مقدس دینی عمیقا توهین آمیز است، باید به خاطر داشت که آزادی بیان در عین اینکه، یک حق اساسی بشر است، اجازه تحریک خشونت یا نفرت علیه افراد یا گروه‌های خاص را نمی‌دهد.

سفارت ایران در کپنهاگ با شدیدترین لحن اقدام شرم آور سوزاندن قرآن کریم از سوی گروه راست افراطی Danske Patrioter در بعدازظهر جمعه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲ در کپنهاگ را محکوم کرده و بر این موضع خود اصرار دارد که چنین اقدامات تحریک آمیزی که مکررا به ارزش‌های مقدس مسلمانان توهین می‌کند، تنها به نفرت، تحمل ناپذیری و خشونت دامن می‌زند.

سفارت ایران در کپنهاگ با اعتقاد به ترویج صلح اجتماعی و همزیستی در جهان، از مقامات دانمارکی می‌خواهد در مقابل اینگونه تحریکات موضع راسخ اتخاذ کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اعمال شرم آوری که تحت عنوان آزادی بیان انجام می‌شود، به عمل آورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *