رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: میزان قصور دستگاه‌های مختلف در تصادفات تعیین و پیگیری شود/ خودرو‌های متخلف حادثه ساز توقیف شوند

11:11 - 15 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۹۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: میزان قصور دستگاه‌های مختلف در تصادفات تعیین و پیگیری شود/ خودرو‌های متخلف حادثه ساز توقیف شوند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، ضمن تأکید بر تعیین میزان قصور دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در تصادفات، گفت: خودرو‌های متخلف حادثه ساز باید در توقیف بمانند.

خبرگزاری میزان - محمدحسین رحیمی زاده در نشست با فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد اظهار کرد: اکتفا به جریمه، بازدارندگی لازم را ندارد لذا باید خودروی متخلف در توقیف پلیس، تا تعیین تکلیف دستور قضایی و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی و ارائه گواهی مربوطه بمانند.

وی، ابراز کرد: پیگیری میزان قصور و عوامل مختلف در تصادفات جاده قدر مسلم در اصلاح امور و کاهش تلفات نقش اثر گذاری دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد یادآور شد: راهداری باید نسبت به رفع نقایص نقاط حدثه خیز اقدام کند و این امر منوط به گزارش‌های دقیق و مستمر پلیس راهور از حوادث جاده‌ای است.

رحیمی زاده، ضمن تأکید بر تعیین میزان قصور دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در تصادفات، گفت: خودرو‌های متخلف حادثه ساز باید در توقیف بمانند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: نقش و میزان قصور خودرو ساز در حوادث جاده‌ای بسیار مهم است چراکه نباید اجازه داد یک نقص و ایراد که موجب تصادف و حادثه شده، استمرار یابد و دیگران را نیز تهدید کند.

وی به نقش فرهنگ ترافیک در کاهش حوادث ناشی از تصادفات اشاره کرد و بیان کرد: رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط با رانندگی و التزام شهروندان رعایت قواعد تعریف شده در تردد‌های شهری به کاهش مشکلات ترافیکی منجر می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *