رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان یزد: تعامل و همراهی نمایندگان سران قوا در استان زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه را فراهم می‌کند

10:12 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۲۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: تعامل و همراهی نمایندگان سران قوا در استان زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه را فراهم می‌کند
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: تعامل، هماهنگی و همراهی سران قوا در کشور و نمایندگان آن‌ها در استان در حد اعلی است و این مهم زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه استان را فراهم می‌کند.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان یزد که با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه و استاندار یزد برگزار شد، اظهار کرد: باید از فرصت همدلی و همگرایی به نفع مردم سود جست و زمینه رشد و تعالی استان را فراهم کرد.

وی تصرح کرد: دستگاه قضایی رویکردی مردمی را اتخاذ کرده و سعی دارد با برنامه‌های مختلف در بین مردم و در کنار اقشار و صنوف مختلف قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به برنامه دیدار‌های مردمی مسئولان عالی قضایی استان در نقاط مختلف، گفت: برنامه دیدار‌های مردمی در پارک ها، مساجد، محلات و حوزه‌های قضایی به صورت مستمر انجام شد و حایز نکات بسیار خوبی از برخی از مشکلات مردم بود.

دهشیری به نشست‌های صمیمی با اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: دیدار‌هایی با اساتید حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و هنرمندان و فعلان برخی از صنوف مختلف در یکسال اخیر انجام شد و به مسائل مختلفی پرداخته شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه بیشترین جرایم مبتلابه استان نشان از کاهش آستانه صبر و تحمل جامعه دارد، ابراز کرد: برای حل این مشکل نیاز است تا همه نهاد‌های فرهنگی و مسئولان امر به فکر حل اساسی موضوع با اتخاذ راهکار‌های علمی و فرهنگی باشند.

رئیس شورای عالی قضایی استان یزد گفت: تعامل، هماهنگی و همراهی سران قوا در کشور و نمایندگان آن‌ها در استان در حد اعلی است و این مهم زمینه خدمت بهتر به مردم و رشد و توسعه استان را فراهم می‌کند.

وی از رویکرد جامع دادگستری و استفاده از آرای جایگزی حبس خبر داد و افزود: با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و همچنین افزایش اثر گذاری و هدفمند‌تر کردن مجازات‌ها بر اساس قوانین مرتبط، استفاده از آرای جایگزین حبس در دستور کار مجموعه قضایی است، اما اجرای این احکام نیز نیازمند بسترسازی، حمایت و فرهنگ سازی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، همچنین با تقدیر و تشکر از نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار از حضور در دادگستری و شرکت در نشست شورای قضایی استان، گفت: این اقدام منجر به دلگرمی و افزایش روحیه و انگیزه مجموعه قضایی استان است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *