خشونت و تخریب منازل در کشمیر از سوی هند

10:12 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت و تخریب منازل در کشمیر از سوی هند
منازل مسکونی مردم کشمیر همچنان از سوی دولت هند تخریب می‌شود و آنها هدف اقدامات خشونت‌بار قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – تخریب منازل شهروندان کشمیری از سوی هند همچنان ادامه دارد؛ بولدوزر‌ها با هدف دفن مبارزه طولانی برای آزادی وارد می‌شوند. این صحنه‌ها ممکن است شبیه به تخریب منازل فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی باشد، اما این بار سیاست شهرک‎نشینی-استعماری هند در کشمیر در حال روی دادن است.

به گزارش «میدل ایست آی»، هر روز فیلم‌هایی از کشمیر منتشر می‌شود که نشان می‌دهد بولدوزر‌ها در مناطق مسکونی و غیرمسکونی در حال تخریب هستند و سازه‌هایی را که دولت هند ادعا می‌کند با تجاوز به «زمین دولتی» به طور غیرقانونی ساخته شده‎اند را تخریب می‌کند.

هر روز داستان‌های جدیدی در مورد اینکه چه مقدار زمین توسط دولت هند «بازپس گیری» شده، مطرح می‌شود و نگرانی مداوم هند از قدرت جمعی کشمیری‎ها و مطالبات حق تعیین سرنوشت خود را از طریق چنین تخریب‌هایی نشان می‌دهد.

حتی دارایی‌های سیاستمداران طرفدار هند که حکم دولت این کشور را در کشمیر اجرا کرده‌اند، با ادعای سخت‌گیری بر ثروتمندان و قدرتمندان در حال تخریب است.

این امر همچنین باعث می‌شود تا روایتی درباره اینکه چگونه این تخریب متوجه فقرا نیست، بلکه ثروتمندان و فاسد‌ها را هدف قرار می‌دهد، ایجاد می‌کند تا مقدمه پذیرش چنین اقداماتی را از سوی افکار عمومی فراهم کند.

در طول سه دهه گذشته مقاومت مسلحانه کشمیر در برابر کنترل هند، خانه‌ها اغلب به عنوان بخشی از تاکتیک‌های ضد شورش دولت هند در هنگام درگیری مسلحانه علیه شهروندان ویران شده‌اند.

خانه‌ها با استفاده از شعله‌افکن‌ها به آتش کشیده شده‌اند و کل محله‌ها به عنوان مجازات دسته جمعی برای مردم به دلیل مقاومت آن‌ها در برابر کنترل نظامی غارت شده است.

در سال‌های اخیر، اموال متعلق به مخالفان سیاسی، مبارزان، سازمان‌های سیاسی، همه احزاب و گروه‌های مذهبی-سیاسی و افراد وابسته به آن‌ها تحت کنترل دولت به ادعای مبارزه با تروریسم ضبط شده است.

یک دستور اخیر همچنین فروش زمین‌های کشاورزی متعلق به «افراد مفقود شده» را ممنوع کرده و دولت هند دستور داده است که این افراد مرده فرض شوند؛ افراد ناپدید شده کشمیر عمدتاً شامل هزاران نفری هستند که توسط دولت هند ناپدید شده‌اند.

خانواده‌های آن‌ها از زندان‌ها تا مراکز شکنجه سرگردان شده‌اند تا ردی از خویشاوندان خود پیدا کنند؛ گویا این بلاتکلیفی به خودی خود برای مبارزه کافی نبود، اکنون این خانواده‌ها اموال متعلق به خویشاوندان ناپدید شده خود را از دست می‌دهند، بدون حق فروش آن و هیچ سند درآمدی برای چنین زمین‌هایی صادر نشده است.

این تخریب خانه‌ها، علاوه بر قتل، شکنجه و چندین اشکال دیگر خشونت که به خوبی مستند شده، بخشی از سیاستی است که برای شکستن اراده مردم کشمیر طراحی شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند کشمیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *