گروسی: به زودی نشست‌های فنی با طرف ایرانی برگزار می‌شود

21:31 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۷۸
گروسی: به زودی نشست‌های فنی با طرف ایرانی برگزار می‌شود
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‎گوید که به زودی نشست‌های فنی با طرف ایرانی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از سفر به ایران با حضور در یک نشست خبری در وین، گفت: تلاش کرده‌ایم سطح غنی‌سازی اورانیوم را در ایران راستی‌آزمایی کنیم و اقدامات نظارتی را ایجاد کنیم که نتایج ملموس را برای مأموریت ما تضمین کند.

وی ادعا کرد: من فکر می‌کنم که ما به آغاز اجرای اقدامات بسیار سختگیرانه در ایران نزدیک شده‌ایم. بیانیه مشترک با ایران نتیجه محسوس و محکم مذاکرات ما با مقامات است. فکر می‌کنم می‌توانیم خیلی زود شروع به ایجاد استاندارد‌های محکم برای اجرای بیانیه کنیم.

گروسی اظهار کرد: ما توافق کردیم که اجازه دسترسی به اطلاعات و مکان‌ها را داشته باشیم و نشست‌های فنی با طرف ایرانی به زودی برگزار می‌شود.

مدیر کل آژانس تاکید کرد: پیشرفت محسوسی در گفت‎وگو با طرف ایرانی وجود دارد و برخی دستگاه‌های نظارتی در ایران به زودی عملیاتی می‌شوند.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها از رآکتور فردو ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و دستگاه‌های نظارتی برای فعالیت‌های هسته‌ای در تعدادی از مکان‌ها تغییر مکان خواهند داد.

به گفته وی، تلاش خواهیم کرد تا در اسرع وقت درباره آثار هسته‌ای در سایت‌های اعلام نشده در ایران تحقیقات انجام دهیم. تجهیزات نظارتی مجدداً در تعدادی از مکان‌ها نصب خواهند شد.

مدیرکل آژانس همچنین اعلام کرد: تیم ما طی چند روز آینده در ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: انرژی اتمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *