تشتک بازی کارخانه‌ها برای تولید/تامین تشتک معضل صنعت غذایی + تصاویر

10:16 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۶۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تشتک از جمله کالاهایی است که با وجود سادگی در تولید، همچنان به میزان تقاضا موجود در کشور تولید نمی‌شود که این مسئله تامین آن را با مشکل رو به رو کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، برخی کالا‌های موجود در بازار با وجود سادگی در تولید و نیاز نداشتن به تکنولوژی خاص همچنان به میزان مکفی در داخل تولید نمی‌شود که این مسئله واردات آن‌ها را رونق می‌ بخشد.

تشتک فلزی یکی از این موارد است که تولید آن‌ها با میزان تقاضا همخوانی ندارد و همین مسئله سبب آن شده طبق آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی تنها در ۷ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۴۴ تن از این کالا از ۳ کشور مختلف جهان وارد ایران شود.

وارداتی که باعث خروج ۵۳۱ هزار و ۴۳۸ دلار ارز از کشور شده که این رقم معادل ۲۰ میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۵۳ ریال است.

با این شرایط به تازگی مطلع شدیم یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع نوشیدنی در اقدامی قابل تامل، از تشتک برندی دیگر با وجود لوگوی سابق آن بر روی محصولات خود استفاده می‌کند که این موضوع یاد آور نیاز بازار به این کالا است.
 
موضوعی که در صورت از سرگیری تولید تشتک در داخل کشور در شرایط فعلی، می توان شاهد افزایش اشتغال و جلوگیری از خروج ارز در این حوزه شد که به عنوان هدف اصلی در اقتصاد از آن یاد شده است. 

برای پیگیری از دلایل این اقدام به شرکت مربوطه تماس گرفتیم که متاسفانه جوابگو نبودند و سایت شرکت نیز از دسترس خارج شده بود.
 
تشتک بازی کارخانه‌ها برای تولید/تامین تشتک معضل صنعت غذایی + تصاویر
 
 
 
تشتک بازی کارخانه‌ها برای تولید/تامین تشتک معضل صنعت غذایی + تصاویر
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *