عربشاهی: ون‌پارس ضد فوتبال بازی نکرد/ بعد از ورود بیرانوند، پرسپولیس سر و شکل بهتری گرفت

0:15 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۲۵۸۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درست است ون پارس در لیگ آزادگان حضور دارد اما این دلیل نمی‌شود تا آنها را تیم کوچکی بدانیم.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم مسابقات جام حذفی مقابل ون پارس اصفهان اظهار داشت: همانطور که پیش از بازی هم عنوان کرده بودم پرسپولیس به هیچ عنوان نباید حریف خود را دست کم می‌گرفت، زیرا از نظر من کیفیت بازیکنان خیلی به هم نزدیک است و فاصله چندانی بین نفرات دو تیم وجود ندارند.

وی افزود: همواره تیم‌های کوچک وقتی مقابل تیم‌های بزرگ صف آرایی می‌کنند بمبی از روحیه و انگیزه هستند تا خودشان را نشان دهند. درست است ون پارس در لیگ آزادگان حضور دارد اما این دلیل نمی‌شود تا آنها را تیم کوچکی بدانیم و دیدیم که ۱۲۰ دقیقه جانانه مقابل پرسپولیس جنگیدند و بازی را به ضربات پنالتی کشاندند.

*کادرفنی ونپارس به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود

کارشناس فوتبال اضافه کرد: بازی خوب و درگیرانه ای را از هر دو تیم شاهد بودیم. بازیکنان ون‌پارس شایستگی زیادی مقابل تیم بزرگ پرسپولیس از خودشان نشان دادند و به نحو احسن بازی کردند. این نشان می‌دهد، مجتبی توتونی سرمربی آنها به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود. تیم ون پارس با لایه‌های دفاعی زیادی که چیده بود، تنها راهکار آنها استفاده از ضد حملات بود، همین امر باعث شد تا خیلی زود از فاز دفاعی به فاز حمله بروند و مقابل دروازه پرسپولیس دردسرساز شوند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به کیفیت بالای علیرضا بیرانوند تصریح کرد: ون پارس مقابل تیم گرانقیمت پرسپولیس در جریان بازی شکست نخورد و جدا از آن هم ضد فوتبال بازی نکرد. به نظرم از زمان ورود بیرانوند به درون دروازه، پرسپولیس سر و شکل بهتری به خود گرفت و با مهار ۲ پنالتی بازیکنان حریف هم نشان داد، بی دلیل نیست به او لقب بیرو را داده‌اند.

*گل‌محمدی باید به پاکدل و عبدی هم بیشتر بها بدهد

عربشاهی با اشاره به اینکه در فوتبال نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت، تاکید کرد: تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس نباید فکر کنند؛ چون حریف نام کوچکی دارد پس می توانند راحت‌تر از سد آن تیم عبور کنند، در حالی که باید رقابت‌های جام حذفی را جدی بگیرند. به خاطر این شگفتی‌هاست که رشته ورزشی فوتبال زیباتر از سایر رشته‌های دیگر است و بیشترین تماشاگر و بیننده را دارد.

وی در مورد درخشش جوانان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشحالم محمد عمری و سینا اسدبیگی بار دیگر لیاقت خودشان را نشان دادند، به خصوص عمری که با دریبل‌هاییش عرصه را برای حریفان سخت می‌کند. کادرفنی پرسپولیس باید به پاکدل و عبدی هم بیشتر بها بدهد، زیرا تنها با بازی کردن است که آنها می‌توانند هم از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری به دست بیاورند و هم به خودباوری بیشتری برسند. وقتی آنها زیاد بازی نکنند از لحاظ اعتماد به نفس شرایط روحی آنها چندان خوب پیش نمی‌رود و نباید هم توقع داشت در طول بازی درخشان ظاهر شوند. امیدوارم تیم‌های لیگ برتری به جوانان خودشان بیشتر اعتماد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *