مسئولین فرهنگی باید جلوی قاچاق کتاب را بگیرند/کتب قاچاق فرهنگ عمومی جامعه را نشانه رفته‌اند

6:30 - 10 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۶۵۳۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب همپای صاعقه گفت: متاسفانه این روزها پدیده قاچاق کتاب پررنگ تر از گذشته شده و به طور معمول کتبی قاچاق می شوند که بر ترویج فرهنگ غربی و ضاله می پردازند.
گلعلی بابایی نویسنده انقلابی ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های خود در سال 96 گفت:در حال حاضر مقدمات چاپ کتاب جدیدم با نام شراره های خورشید را آماده می کنم. این کتاب با مضمونی در مورد عملیات خیبر به مجموعه فعالیت‌ها و جان فشانی‌های لشکر 27 محمد رسول الله(ص) طی عملیات می پردازد.
 
نویسنده کتاب همپای صاعقه در همین راستا ادامه داد: چندین جلد ابتدایی مجموعه کتاب‌های حماسه 27 تا به حال به نشر رسیده که از آنها می‌توان به همپای صاعقه به عنوان جلد اول و ضربات متقابل به عنوان جلد دوم اشاره کرد. اجلاد سوم تا پنجم هنوز بیرون نیامده اما "شراره‌های خورشید" به عنوان جلد ششم از این مجموعه چاپ خواهد شد.
مسئولین فرهنگی باید جلوی قاچاق کتاب را بگیرند/کتب قاچاق فرهنگ عمومی جامعه را نشانه رفته‌اند
 
نویسنده سردار بی‌نشان با اشاره به رشد پدیده قاچاق کتاب تاکید کرد: متاسفانه این روزها پدیده قاچاق کتاب پررنگ تر از گذشته شده و به طور معمول کتبی قاچاق می شوند که بر ترویج فرهنگ غربی و ضاله می پردازند.
 
وی در همین رابطه اضافه کرد: از نظر من مسئولین فرهنگی باید با جدیت بسیار بیشتری نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند و با معضل شوم قاچاق کتاب که به طور مستقیم فرهنگ عمومی جامعه را هدف گرفته مبارزه کنند.
مسئولین فرهنگی باید جلوی قاچاق کتاب را بگیرند/کتب قاچاق فرهنگ عمومی جامعه را نشانه رفته‌اند
 
نویسنده کتاب "پیغام ماهی‌ها" در مورد بانیان قاچاق کتاب خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست به طور مستقیم وارد عمل شده و ناشران بی نام و نشان که این کتاب‌های قاچاق از طریق آنها تکثیر می شود را شناسایی کنند. قاچاق کتاب نه تنها از لحاظ فرهنگی زیان بار است بلکه برای اقتصاد عرصه کتاب نیز لطمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *