انصراف جمال شورجه از کارگردانی پروژه موسی (ع) تکذیب شد/آنچه در روز اول محرم بر کاروان امام حسین (ع) گذشت

17:00 - 20 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۱۴۱۱
بیستمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۶ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شایعه انصراف جمال شورجه از کارگردانی پروژه حضرت موسی(ع) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیستمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۶ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شایعه انصراف جمال شورجه از کارگردانی پروژه حضرت موسی(ع) اشاره کرد.

انصراف شورجه از کارگردانی پروژه حضرت موسی (ع) شایعه است/آماده کلید زدن پروژه موسی (ع) هستیم

تهیه کننده پروژه تلویزیونی حضرت موسی (ع) گفت: متاسفانه برخی همواره در کنار این شایعات حضور دارند و می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند. این قبیل افراد همان‌هایی هستند که در کل علاقه‌ای به کلید خوردن پروژه موسی ندارند. برخی هم دوست دارند این مجموعه به نحو دیگری به کار خود ادامه دهد و به همین دلیل به این شایعات دامن می‌زنند.

سید احمد میرعلایی تهیه کننده پروژه تلویزیونی حضرت موسی (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص آخرین روند ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: نزدیک به سه هفته قبل برآورد‌های تکمیلی مالی ساخت پروژه سریالی حضرت موسی (ع) به سیما فیلم ارائه شده است. آنچه سیما فیلم مشخص کرده و به ما گفته این است که اعتبار دو پروژه سلمان فارسی و حضرت موسی (ع) که محل تأمین آن مجزا از سایر پروژه‌های معمول می‌باشد؛ مهیا بوده و باید با عقد قرارداد‌های لازم عملیاتی شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: تا آنجا که به عوامل این پروژه مرتبط بوده همه کار‌های مقدماتی انجام شده و سازمان صدا و سیما در حال بررسی ابعاد مختلف برآورد می‌باشد و به محض عقد قرارداد‌ها و مهیا شدن شرایط، ما آماده شروع پیش تولید هستیم.

انصراف شورجه از کارگردانی پروژه حضرت موسی (ع) شایعه است/بودجه ساخت سریال موسی (ع) بسیار سنگین است/آماده کلید زدن پروژه موسی (ع) هستیم/////////////////شنبه

تهیه کننده فیلم "شب واقعه" درباره شایعه توقف سریال موسی (ع) تاکید کرد: متاسفانه حاشیه سازی در بخش رسانه‌ها خودش به یک حرفه تبدیل شده و اتفاقاً سم مهلکی برای هرگونه کار عملیاتی اصولی از قبیل: تولید آثار هنری می‌باشد.

وی در ادامه با نقد شایعات پیرامون سریال موسی (ع) اضافه کرد: متاسفانه برخی همواره در کنار اشاعه این شایعات حضور دارند و می‌خواهند از آبی که گل آلود کرده اند؛ ماهی بگیرند. گروهی از این قبیل افراد همان‌هایی هستند که در کل علاقه‌ای به کلید خوردن پروژه موسی ندارند. برخی هم دوست دارند این مجموعه به نحو دیگری به کار خود ادامه دهد و به همین دلیل به این شایعات دامن می‌زنند و به هر صورت نیت خیری انگیزه آنان را هدایت نمی‌کند.

تهیه کننده "فرزند خاک" با اشاره به هزینه بالای ساخت آثار تاریخی اذعان کرد: آثاری مثل موسی (ع) و سلمان طبیعتاً بودجه‌های سنگینی را می‌طلبند؛ اما باید به این موضوع توجه کنیم که این دسته آثار ارزشمند جزو آثار ملی کشور هستند و زمینه ساز رشد بهینه فرهنگی کشور قلمداد می‌گردند و البته با توجه به نوع ساختارشان، امکانات مورد نیاز آن را نباید با سریال‌های معمول مقایسه نمود.

وی افزود: اینگونه آثار برای هر کشوری جایگاه استراتژیک و با اهمیتی را به همراه دارند؛ که این ابعاد مهم در صورتی دست یافتنی می‌شود که پروژه مورد نظر با ساختاری حرفه‌ای به سرانجام مورد انتظار برسد. چنین پروژه‌هایی می‌بایست با مدیریت و کارشناسی اصولی در برنامه ریزی و طی سرمایه گذاری لازم مسیر خود را طی نماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

کاروان امام حسین(ع) در روز اول محرم در حال حرکت به سوی کربلا بودند/ حر بن یزید ریاحی جلوی کاروان کربلا را گرفت

کارشناس علوم قرآنی گفت: کاروان "امام حسین (ع)" زمانی که از مکه به سوی کربلا حرکت کردند،‌ منازل متعددی را پشت سر گذاشتند و در حالی که چند منزل تا کربلا فاصله باقی مانده بود،‌ حر بن یزید ریاحی نخستین کسی بود که جلوی امام (ع) و کاروان کربلا را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن شفیع کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: آن طور که مورخان بیان کرده اند، "امام حسین (ع)" و کاروان عاشورا در روز اول ماه محرم هنوز به کربلا نرسیده بودند و در حال طی کردن مسیر راه بودند.
 
وی ادامه داد: کاروان "امام حسین (ع)" زمانی که از مکه به سوی کربلا حرکت کردند،‌ منازل متعددی را پشت سر گذاشتند و در حالی که چند منزل تا کربلا فاصله باقی مانده بود،‌ حر بن یزید ریاحی نخستین کسی بود که جلوی امام (ع) و کاروان کربلا را گرفت.

کاروان امام حسین(ع) در روز اول محرم در حال حرکت به سوی کربلا بودند/ حر بن یزید ریاحی جلوی کاروان کربلا را گرفت
حجت الاسلام و المسلمین شفیع همچنین اظهار کرد: حر بن یزید ریاحی با هزاران سوار جلوی امام حسین (ع) و کاروان کربلا را گرفت، البته آن طور که خود حر گفته است،‌ این فعالیت بنا به دستور عبیدالله ابن زیاد صورت گرفت.
 
این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: حر بن یزید ریاحی جلوی امام حسین (ع) و کاروان کربلا را در حالی که چند منزل تا این شهر فاصله باقی مانده گرفته بود، به این نکته اشاره کرده که عبیدالله ابن زیاد به من دستور داده بود تا امام حسین (ع) را زنده به دستش برسانم و این اقدام بنده نیز به همین دلیل بوده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *