توضیحات سرمربی تیم ملی بوکس درباره غیبت عجیب شه‌بخش در قهرمانی آسیا و عدم اعزام تیم کامل به اردن

11:22 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۷۹۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی بوکس گفت: برای انتخابی المپیک و قهرمانی جهان شه‌بخش به تیم ملی بازخواهد گشت.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با میزان، درباره اعلام اسامی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات بوکس قهرمانی آسیا و دلیل غیبت عجیب دانیال شه‌بخش اظهار داشت: دانیال در 2 مسابقه انتخابی مقابل محمد کمالی به میدان رفت و به پیروزی هم رسید، اما وی در این مدت تمریناتش را برای حضور در مسابقات حرفه‌ای پیگیری می‌کرد و بدنش خلق و خوی حرفه‌ای گرفته بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا بسیار حساس است ترجیح دادیم در این شرایط او را اعزام نکنیم و به محمد کمالی جوان میدان بدهیم. با دانیال هم در این خصوص صحبت کردیم و توجیه شد چرا به مسابقات آسیا اعزام نمی‌شود، اما قطعاً برای انتخابی المپیک و قهرمانی جهان دانیال به تیم ملی بازخواهد گشت.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره عدم اعزام تیم کامل به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در وزن اول (49 کیلوگرم) 2 بوکسور جوان و خوب داشتیم، اما نظرم این بود که برای تورنمنت بزرگی مانند قهرمانی آسیا آماده نیستند. همانطور هم که قبلاً گفته بودم با تیم کامل به آسیا نمی‌رویم و در وزن اول نماینده‌ای نخواهیم داشت.

استکی درخصوص دلیل تغییر وزن پوریا امیری از سنگین‌وزن به 86 کیلو عنوان کرد: وزن پوریا 90 کیلوگرم بود که ترجیح دادیم او را در یک وزن جدید به چالش بکشیم. وی در مسابقات انتخابی در 86 کیلو به میدان رفت و مقابل حریفانش هم به برتری رسید. می‌دانم که ریسک بزرگی کردیم، اما حس می‌کنم که این ریسک جواب می‌دهد.

مسابقات قهرمانی بوکس آسیا ۲۰۲۲ از ۱۰ تا ۲۱ آبان‌ماه به میزبانی اردن و در شهر امان برگزار خواهد شد که ترکیب تیم ملی بوکس برای حضور در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن ۵۱ کیلوگرم: مصطفی ریگی
وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی خسروی
وزن ۵۷ کیلوگرم: سجاد محمدپور
وزن ۶۰ کیلوگرم: محمد کمالی
وزن ۶۳ کیلوگرم: اشکان رضایی
وزن ۶۷ کیلوگرم: علی حبیبی‌‍نژاد
وزن ۷۱ کیلوگرم: مسلم مقصودی
وزن ۷۵ کیلوگرم: شاهین موسوی
وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی
وزن ۸۶ کیلوگرم: پوریا امیری
وزن ۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی
وزن ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

هدایت این نفرات برعهده علیرضا استکی به عنوان سرمربی وغلامرضا کریمی، همایون امیری، جاسم دلاوری، شهرام فاتح و دانیال تیماجی به عنوان مربی است.

ملی‌پوشان بوکس کشورمان روز هشتم آبان ماه راهی اردن می‌شوند؛ جلسه فنی، قرعه کشی و مراسم افتتاحیه روز نهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

رقابت‌های مرحله مقدماتی از روز ۱۰ تا ۱۳ آبان و مرحله یک‌چهارم طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ آبان انجام می‌شود. روز ۱۷ آبان را برای استراحت ورزشکاران در نظر گرفتند و پس از آن رقابت‌های مرحله نیمه نهایی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان و فینال زنان و مردان به ترتیب در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *