هاشمی: ژیمناستیک حاشیه نداشت شاید سهمیه‌های بیشتری برای المپیک می‌گرفت

12:49 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
هاشمی: ژیمناستیک حاشیه نداشت شاید سهمیه‌های بیشتری برای المپیک می‌گرفت
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک ابهاماتی داشت که در گذشته هم مطرح شد، اما به نظر می‌رسد که اصول دموکراتیک در این انتخابات رعایت شده است.

خبرگزاری میزان - سید مناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی ژیمناستیک، اظهار داشت: ژیمناستیک رشته پایه و بسیار مهمی برای ایران است. با وجود همه چالش‌هایی که در دو سال و نیم گذشته داشت توانستیم یک مدال نقره بسیار با ارزش بگیریم و در المپیک هم سهمیه گرفتیم. شاید اگر این چالش‌ها نبود می‌توانستیم در المپیک سهمیه‌های بیشتری بگیریم. این رشته در ۳۱ استان کشور پایگاه و خاستگاه بسیار خوبی دارد.

وی افزود: قطعاً با رای بسیار بالایی که رئیس فدراسیون در مجمع امروز کسب کرد با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، اعضای مجمع و فدراسیون جهانی به نظر می‌رسد باید آینده بسیار درخشانی را برای این رشته متصور باشیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به حمایت مالی و پشتیبانی کمیته و وزارت ورزش، گفت: اساسنامه فدراسیون جهانی ابهاماتی داشت که در گذشته هم مطرح شد. نظر فدراسیون جهانی این بود که از اعضای مجمع رای گرفته شود از جمله اینکه آیا سرپرستان می‌توانند رای دهند یا خیر؟ رئیس مجمع با رای مجمع انتخاباتی شد و به نظر می‌رسد که اصول دموکراتیک در این انتخابات رعایت شده است.

وی با اشاره به انصراف دو نامزد امروز، تصریح کرد: امیدواریم در ادامه حمایت این عزیزان را که از ورزشی‌های کشور هستند داشته باشیم تا فدراسیون بتواند با آرامش برنامه‌های خود را دنبال کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه نماینده فدراسیون جهانی اعلام کرده گزارش مثبتی را به مقامات ارسال خواهد کرد چه زمانی تاییدیه انتخابات اعلام می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه نماینده امروز حضور داشت صورتجلسه مجمع در اولین فرصت به ما اعلام می‌شود، ترجمه آن به انگلیسی به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود. با توجه به اینکه خودشان در جلسه حضور داشتند امیدواریم هرچه سریعتر تاییدیه مجمع اعلام شود. فدراسیون کار خودش را شروع می‌کند، از دید مجمع کار تمام شده تلقی شده است.

هاشمی ادامه داد: شاید برای کسب سهمیه‌های بیشتر در المپیک دیگر فرصتی نیست، اما من بسیار امیدوارم که در المپیک بعدی و بازی‌های آسیایی ژاپن بتوانیم مدال‌های خوشرنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *