کتاب ۵۷ ریشتر به پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرز‌ها می‌پردازد

11:00 - 19 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۱۲۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر مجله الکترونیکی اخوت گفت: کتاب «۵۷ ریشتر؛ پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها» به این موضوع می‌پردازد که انقلاب اسلامی ایران با چه رویکرد‌هایی توانست فراتر از کشورمان گام بردارد و بر کشور‌ها و ملت‌های دیگر تاثیرگذار باشد.
محمد صمصامی دبیر مجله الکترونیکی اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در مورد کتاب «۵۷ ریشتر؛ پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها» که درباره تأثیر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بر بزرگان، اندیشمندان و مردم کشور‌های مختلف جهان است، گفت: مجله الکترونیکی اخوت بر موضوع وحدت تمرکز دارد. این مجله به دنبال گسترش گفتمان وحدت در بین مخاطبان شیعه شروع به فعالیت کرده است. هدف این مجموعه تاثیرگذاری بر مخاطبان شیعی دانشجو و طلبه است. شرایط منطقه نیز پرداختن به این موضوع را برجسته کرده است.

وی با توجه به محور‌های اصلی کتاب «۵۷ ریشتر؛ پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها» اشاره کرد: مجله الکترونیکی اخوت تلاش داشت در این کتاب به رویکرد‌هایی که ملت‌های دیگر را تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار داده است، بپردازد؛ لذا گفتگو‌هایی با طلبه‌های خارجی که بعد از انقلاب اسلامی برای تحصیل به حوزه‌های علمیه یا دانشگاه‌های ایران آمده بودند، انجام شد. همچنین مصاحبه‌هایی یا نخبگان کشور‌های دیگر که تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرا داشتند، انجام گرفت. این موضوع پروژه مفصلی را در بر می‌گرفت که از کتابی که تحت عنوان «۵۷ ریشتر؛ پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها» منتشر شده، مفصل‌تر است. موارد باقی‌مانده پروژه مورد نظر به کتاب حاضر اضافه خواهد شد.
 
کتاب «۵۷ ریشتر» به پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها می‌پردازد
 
دبیر مجله الکترونیکی اخوت با بیان بخش‌های مختلف کتاب گفت: کتاب حاضر بخش‌های مختلفی دارد. انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای بر پیکره غرب و تاثیر انقلاب اسلامی بر مسلمانان جهان از جمله بخش‌های آن است. نقاط عطفی که در این باره وجود دارد، مورد اشاره کتاب قرار گرفته است. رویکرد‌هایی که باعث شده بود رزمندگانی از کشور‌های مختلف همچون لبنان، افغانستان، یمن و ... در دفاع مقدس مشارکت کنند، در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از برادران اهل سنت برای دفاع از کشورمان در دفاع مقدس حضور داشتند.

وی با تاکید بر رویکرد وحدت‌گرای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد: رویکردهایی که باعث شده است مسلمانان کشور‌های دیگر بر اساس سخنان امام خمینی (ره) تحت تاثیر قرار گیرند، در این کتاب مورد اشاره واقع شده است. امام خمینی (ره) دوگانه شیعه و سنی را بر هم زدند و با تاکید بر وحدت به مفهوم ظالم و مظلوم اشاره داشتند.
 
کتاب «۵۷ ریشتر» به پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها می‌پردازد
 
صمصامی با توجه به تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر کشور‌های دیگر که مورد اشاره کتاب «۵۷ ریشتر؛ پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها» قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این کتاب به این موضوع می‌پردازد که انقلاب اسلامی ایران با چه رویکرد‌هایی توانست فراتر از کشورمان گام بردارد و بر کشور‌ها و ملت‌های دیگر تاثیرگذار باشد. خاطراتی نیز در این کتاب در این زمینه آمده است. بیشتر اوقات بیان کردن خاطرات بیشتر از استدلال‌های منطقی تاثیرگذار است؛ لذا خاطراتی از نخبگانی در لندن، اندونزی، آرژانتین، تونس، کشمیر، لبنان و ... بیان شد که چه رویکرد‌هایی از انقلاب اسلامی ایران بر ایشان تاثیرگذار بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *