رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کابل: آمریکا نباید تجارت "ایران و افغانستان" را شامل تحریم‌ها کند

22:24 - 17 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۹۳۴
وزارت خارجه افغانستان تأکید کرد که آمریکا نباید تجارت ایران و افغانستان را شامل تحریم‌ها کند، زیرا بسیاری از زیرساخت‌های کشورش مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،کابل: آمریکا نباید تجارت وزارت خارجه افغانستان با ابراز نگرانی از اعمال تحریم آمریکا بر ایران تاکید کرد: درصورتی که افغانستان از این قاعده مستثنی نشود، بسیاری از زیرساخت‌های افغانستان با خطر نابودی روبه‌رو خواهد شد.

به گفته این وزارتخانه، بندر چابهار که به روزنه تازه‌ای از همکاری‌های اقتصادی ایران، افغانستان و هند تبدیل شده است و زمینه دست یافتن افغانستان به بنادر آبی جهانی را فراهم می‌سازد، نباید شامل تحریم‌های آمریکا شود.

مقامات در وزارت خارجه افغانستان از آمریکا می‌خواهند که در شرایط جدید تحریم‌ها بر ایران، روابط تجاری و سیاسی این دو کشور شامل این تحریم‌ها نشود.

به گزارش «آریانا نیوز»، «فرامرز تمنا» رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت خارجه افغانستان بیان داشت: درخواست حکومت افغانستان همواره این بوده است که در مورد اعمال تحریم‌های جدید بر ایران، افغانستان مشمول این طرح نشود.

«آذرخش حافظی» رئیس اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری‌های اقتصادی نیز می‌گوید که درصورت اجرای تحریم‌ها، مبادلات بانکی نیز بین ایران و افغانستان با مشکل مواجه شده و این دو کشور نمی‌توانند معاملات بزرگ بانکی انجام دهند.

براساس آمارهای اتاق تجارت سازمان همکاری‌های اقتصادی، افغانستان چهارمین کشور بزرگ برای صادرات ایران است و صادرات این دو کشور به بیش از دومیلیارد دلار می‌رسد.

این درحالی است که ارزش تجارت غیرنفتی ایران به افغانستان در چهار ماه گذشته به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *