تغییر طعم آب شرب اصفهان طبیعی است

13:54 - 05 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۲۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده، اما هیچ مشکل بهداشتی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کوشیار اعظم واقفی در حاشیه بازدید روز سه شنبه خبرنگاران از سامانه پایش لحظه‌ای کیفیت آب آبفای منطقه ۲ در خصوص تغییرات طعم آب شرب استان اصفهان خاطرنشان کرد: منبع آب این شهر همواره از زاینده رود تامین می‌شد که املاح کمی دارد، اما درحال حاضر به دلیل بحران کم آبی در این منطقه بخشی از آب مورد نیاز از چاه‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: این چاه‌ها پیش از اینکه وارد شبکه شوند چند بار آزمایش می‌شوند و، چون املاح آب چاه‌ها بیشتر از آب سد زاینده رود است به همین دلیل مردم احساس می‌کنند طعم آب متفاوت شده است.

مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر سلامت آب چاه‌های مورد استفاده گفت: آب شهر اصفهان از نظر طعم تغییر کرده، اما هیچ مشکل بهداشتی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

کوشیار اعظم واقفی در ادامه خاطرنشان کرد:وقتی به آب با املاح کم عادت می‌کنیم اگر به منطقه‌ای دیگری که املاح بیشتری داشته باشد سفر کنید، متوجه خواهید شد که طعم آب تغییر می‌کند.

وی در خصوص املاح موجود در آب شرب مناطق مختلف گفت: اگر این املاح وجود نداشته باشد تب مصرفی مانند آب مقطر می‌شود که از نظر طعم قابل استفاده برای شرب نیست.

مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور در رابطه با شوری آب مناطقی از استان خوزستان اظهار کرد: با پایین آمدن سطح آب رودخانه ها، آب شور دریا به سمت رودخانه حرکت می‌کند که این امر باعث شور شدن آب منطقه شده است.

وی با بیان اینکه سیستم‌های تصفیه آب، برای حذف کدورت و عوامل بیولوژی استفاده می‌شوند گفت: برای از بین بردن املاحی، چون شوری، نمی‌توان از این سیستم تصفیه آب استفاده کرد و باید از سیستم آب شیرین کن استفاده کرد.

اعظم واقفی در خصوص طرح‌های مطرح شده برای رفع این مشکل گفت: در حال حاضر ۲ طرح در دستور کار قرار گرفته است به طوریکه ابتدا طرح انتقال آب است که براین اساس آب را از منطقه غدیر به مناطق دارای مشکل انتقال می‌دهیم.

مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه عنوان کرد: در نظر داریم با ایجاد موانع، از ورود آب دریا به رودخانه‌های بهمن شیر و اروندرود جلوگیری کنیم.

وی افزود: طرح‌ها با سرعت اجرا خواهد شد و تا ۲ اینده شوری آب این مناطق تا حد زیادی کاهش می‌یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *