برجام اروپایی و سرنوشت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی

13:01 - 20 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۶۰۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: قطعا ایران در صورت عدم تضامین اروپا اولین گام خود را قطع همکاری داوطلبانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهد داد که برجسته‌ترین آن پروتکل الحاقی است.
برجام اروپایی و سرنوشت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقیحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اروپا برای ادامه برجام تضامین لازم را به ایران ندهد و به نوعی برجام به هم بخورد، آیا ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند یا خیر؟ گفت: قطعا ایران در صورت عدم تضامین اروپا اولین گام خود را قطع همکاری داوطلبانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهد داد که برجسته‌ترین آن پروتکل الحاقی است.

وی با بیان اینکه ایران پروتکل الحاقی را بخاطر همکاری با آژانس و به‌صورت داوطلبانه پذیرفته بود تصریح کرد: زمانی که امریکا از برجام خارج شد دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و اگر اروپا هم از برجام خارج شود دیگر به کل چیزی نمی‌ماند؛ دیگر در این شرایط اجرای پروتکل الحاقی معنایی ندارد. قطعاً ایران از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بیرون می‌آید.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر مشاهده کنیم که اروپا و آمریکا در جریان تحریم علیه ایران با هم همکاری می‌کنند در گام بعدی خروج از ان‌پی‌تی را مورد مطالبه قرار خواهیم داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *