راه‌های رسیدن به درجه منتظر واقعی/دلیل دوری از مفهوم انتظار چیست؟

19:20 - 03 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۶۸۹۴
کارشناس علوم قرآنی گفت: دلیل دوری افراد از مفهوم انتظار به معنای واقعی دوری از مسائل اسلام نیست. دلیل این دوری از انتظار اسارت در غفلت، هوی و هوس، جاه طلبی، دنیا زدگی و خانواده است که باعث شده از انتطار واقعی دور باشیم و دستورات اسلام را به درستی عمل نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: منتظران صاحب الزمان تنها مسلمانان نیستند و سایر مردم در جهان نیز منتظرند و انتظار می کشند تا منجی شان بیاید و جهان بشریت را از مشکلات نجات دهد.

راه‌های رسیدن به درجه منتظر واقعی/دلیل دوری از مفهوم انتظار چیست؟
این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمالی که یک فرد منتظر باید داشته باشد اظهار کرد: فرد منتظر کسی است که به دستورات اسلام به درستی و دقیق عمل کند. اگر بخواهیم ارزیابی کنیم که تا چه میزان منتظر حضرت مهدی(ج) هستیم باید عمکرد خود را بررسی کنیم. باید به دستورات اسلام به درستی عمل کنیم تا زمینه ظهور فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیان کرد: باید امیدوار باشیم که خداوند ما را که مدعی انتظار حضرت ولی عصر(عج) هستیم توفیق دهد تا به گونه ای عمل کنیم که جزو منتظران و یاوران واقعی حضرت مهدی (عج) باشیم. فاصله ما در حال حاضر با منتظر واقعی زیاد است.

وی در خصوص دلایل دوری افراد از حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: دلیل دوری افراد از مفهوم انتظار به معنای واقعی دوری از مسائل اسلام نیست. دلیل این دوری از انتظار اسارت در غفلت، هوی و هوس، جاه طلبی، دنیا زدگی و خانواده است که باعث شده از انتطار واقعی دور باشیم و دستورات اسلام را به درستی عمل نکنیم.

راه‌های رسیدن به درجه منتظر واقعی/دلیل دوری از مفهوم انتظار چیست؟
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: از پیامبر می پرسند عابدترین مردم کیست؟ پیامبر اسلام می فرمایند کسی که به فرائض خود عمل کند. اگر واقعا به وظایفی که خدا ما را مکلف کرده، عمل کنیم از منتظرین واقعی حضرت ولی عصر(عج) خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *