امنیت هدیه ارتش به "مردم پاکستان" و از توسعه بلوچستان حمایت می کنیم

12:11 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۷۶۵
فرمانده ارتش پاکستان گفت: از تأمین امنیت مردم در ایام عید قربان خوشحال هستیم و از توسعه بلوچستان حمایت می‌کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل ژنرال قمرجاویدباجواه فرمانده ارتش پاکستان گفت: از تأمین امنیت مردم در ایام عید قربان خوشحال هستیم و از توسعه بلوچستان حمایت می‌کنیم.

ژنرال باجواه که در ایام تعطیلات عید قربان از مناطق عملیاتی خیبرایجنسی بازدید به عمل آورده بود راهی ایالت بلوچستان شده است.

فرمانده ارتش پاکستان در در ملاقاتی که با نیروهای نظامی و امنیتی بندر گوادر و شهر تربت داشت، تاکید کرد: توسعه ایالت بلوچستان برای پاکستان اهمیت زیادی دارد و نظامیان از این موضوع حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمامی طرح های توسعه در این ایالت باید تکمیل شود و برای تحقق این هدف، ارتش پاکستان متعهد به حمایت از این طرح‌ها است.

به گزارش داون، ژنرال باجواه همزمان با نخستین روز عید قربان در پاکستان، به مناطق عملیاتی خیبرایجنسی در مناطق قبایلی و نزدیک مرز افغانستان سفر کرد.

وی در این سفر از منطقه «راجگال» در شمال غرب این کشور که عملیات «خیبر 4» به تازگی در آن انجام شده است بازدید به عمل آورد.

چین در حال ساخت شبکه ای از جاده ها و تاسیسات برقی در بندر گوادر و بلوچستان است که تحت عنوان کریدور اقتصادی چین- پاکستان شناخته شده و انتظار می رود در دهه‌ای آتی 46 میلیارد دلار سرمایه گذاری چین را به همراه داشته باشد.

بندر گوادر واقع در دریای عرب بین آسیای جنوبی، مرکزی و غربی موقعیتی استراتژیکی دارد. این بندر همچنین در مسب خلیج فارس و خارج از تنگۀ هرمز واقع شده است.

بلوچستان نا‌امن‌ترین ایالت پاکستان است با این وجود ارتش این کشور برای حفاظت از کریدور اقتصادی چین 15 هزار نیروی نظامی تعیین کرد که تأمین امنیت تمام پروژه‌های سی‌پک را به عهده دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *