دردسر تازه دونالد ترامپ؛ دادستان کل آمریکا با روسیه ارتباط دارد

9:04 - 12 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۴۴۹
روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از مقامان وزارت دادگستری آمریکا نوشت که در جریان تحقیقات درباره رابطه اعضای کابینه دونالد ترامپ با مقامات روسیه به تازگی مشخص شده که «جِف سشنِز» وزیر دادگستری دونالد ترامپ سال گذشته دو مرتبه با سفیر روسیه در واشنگتن دیدار و گفتگو کرده‌است.
دادستان کل ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از مقامان وزارت دادگستری آمریکا نوشت که در جریان تحقیقات درباره رابطه اعضای کابینه دونالد ترامپ با مقامات روسیه به تازگی مشخص شده که  «جِف سشنِز» وزیر دادگستری دونالد ترامپ سال گذشته دو مرتبه با سفیر روسیه در واشنگتن دیدار و گفتگو کرده‌است.

بنا به این گزارش این افشاگری در حالی است که «جِف سشنز» در جلسه استماع تأیید صلاحیتش در مجلس سنا برای وزیر دادگستری و دادستان کل درباره رابطه خود با مقامات روسیه سکوت کرده بود.

وزیر دادگستری کابینه ترامپ در جلسه تأیید صلاحیتش در مجلس سنا در پاسخ به این سؤال که چه کار خواهید کرد اگر شواهدی پیدا کنید که نشان‌گر این باشد که  یکی از اعضای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در زمان رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری با دولت روسیه ارتباط داشته‌اند گفته بود که من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و در جریان رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهور هم هیچ ارتباطی با مقامات روسیه نداشته‌ام.

«واشنگتن‌پست» می‌افزاید که وزیر دادگستری کنونی آمریکا سال گذشته و در جریان رقابتهای انتخاباتی دست‌کم دوبار «سرگئی کیسلاک» سفیر روسیه در آمریکا دیدار داشته‌است.

«جف سشنز» دست‌کم دو مرتبه در ماه‌های سپتامبر و جولای سال گذشته در دفتر کار خود که آن زمان نماینده مجلس سنا بود با «سرگئی کیسلاک» به صورت خصوصی دیدار داشته‌است.

دادستان کل و وزیر دادگستری دونالد ترامپ در زمان ارتباط با «سرگئی کیسلاک» عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا و همچنین مشاور ارشد سیاست خارجی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

سازمانهای امنیتی و جاسوسی آمریکا در ماه‌های پایانی رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری بارها دولت روسیه را به تلاش برای دستکاری در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم می‌کرد و پس از پیروزی دونالد ترامپ نیز اعضای کابینه وی را متهم به ارتباط با مقامات روسیه کرد که حتی «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به اتهام ارتباط با مقامات روسیه در واشنگتن و تحت فشار سازمانهای امنیتی آمریکا مجبور به استعفا شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *