اولویت‌های ضدّایرانی ترامپ تحت‌الشعاع اختلافات داخلی آمریکا قرار گرفته است

9:21 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۶۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت هایی که ترامپ برای ضدیت با ایران قائل بود، امروز تحت الشعاع یکسری اختلافات داخلی و برخی از مسائل خارجی قرار گرفته است.
فلاحت پیشه
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به استعفای "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و تاثیرات بعدی آن اظهار کرد: استعفای "فلین" از سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، باعث شد تا برای دومین بار در چند وقت اخیر شاهد ایجاد یک سد در برابر سیاست های افراطی ترامپ باشیم.

وی افزود: اولین ایجاد سد به مربوط به ایستادگی دستگاه قضائی آمریکا در برابر فرمان لغو صدور روادید برای اتباع 7 کشور مسلمان بود؛ دومین سد نیز با افشای دروغین رابطه مایکل فلین با روس ها توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا رقم خورد؛ این اقدام دستگاه اطلاعاتی آمریکا منجر به استعفای مشاور امنیت ملی ترامپ یعنی مهمترین دستیار او در حوزه امنیتی شد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی آمریکا سعی می کند مانع ادامه اقدامات ترامپ و تیم او در عرصه های مختلف سیاست داخلی و سیاست خارجی شود، تصریح کرد: روز به روز مصادیق شکاف های ساختاری در آمریکا مشخص تر از گذشته می شود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه زمانی که در جوامع سرمایه داری، بحران "سرمایه، نفوذ و قدرت" شکل بگیرد آن موقع دستگاههای مختلف قدرت با یکدیگر دچار چالش می شوند، تاکید کرد: ترامپ با آمدنش این چالش را پیش انداخته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر لابی اروپایی ها به صورت گسترده با دموکرات های آمریکا همراه است؛ اروپایی ها با همراهی دموکرات های آمریکا سعی می کنند مانع از نزدیکی بیش از حد ترامپ به روسیه شوند.

فلاحت پیشه در پایان نیز خاطرنشان کرد: مقامات مختلف آمریکا اعم از جمهوریخواه و دموکرات، هر کدام در قالب سیاست های خودشان، بحث دشمنی با ایران را به پیش می برند منتها در خصوص تاثیرپذیری ایران از استعفاها و اتفاقات اینچنینی در آمریکا باید گفت که یکی از این تاثیرات، "خودمشغولی شدن آمریکایی ها" و "تغییر اولویت های آنها" است؛ اولویت هایی که ترامپ برای ضدیت با ایران قائل بود، امروز تحت الشعاع یکسری اختلافات داخلی و برخی از مسائل خارجی قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *