توجه هرچه بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث

5:45 - 26 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۲۱۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یکی از مراجع تقلید اظهار کرد: پژوهش در قرآن و حدیث آثار ارزشمندی بر جای گذاشته و موجب ترویج هرچه بیشتر نور اسلام می‌شود.
توجه هرچه بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث

به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق با اشاره به اینکه باید در جامعه کنونی شاهد افزایش میزان توجه به فعالیت‌های پژوهشی باشیم، تاکید کرد: اینکه عده‌ای افراد این توفیق نصیبشان شده است که در عرصه علوم قرآنی به فعالیت مشغول باشند، بسیار ارزنده است و باید قدر خداوند را بدانید که چنین توفیقی نصیب شما شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشگاه امام صادق در عرصه امور پژوهشی و فرهنگی یادآور شد: نخبگان حوزه‌های علمیه در گذشته در مباحثات و بررسی‌ها به دستاوردهای علمی ارزنده‌ای دست می‌یافتند و باید امروز نیز شاهد بهره‌گیری از این روش از سوی حوزویان باشیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه باید از سوی پژوهشگاه امام صادق(ع) و دیگر موسسات همسو پژوهش‌های دینی دنبال شود، خاطرنشان کرد: باید پژوهش‌های انجام شده در این موسسات پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی با اشاره به آثاری که پژوهش در قرآن و حدیث بر جای گذاشته و موجب ترویج هرچه بیشتر نور اسلام می‌شود، یادآور شد: تلاش در مسیر ترویج سنت الهی از اجر بسیار بالایی برخوردار است و قطعا فعالان این عرصه مشمول عنایات الهی می‌شوند.

شایان ذکر است در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نگارش رئیس پژوهشکده الهیات پژوهشگاه امام صادق(ع) نیز طیر سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی این پژوهشگاه پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *