"رئیس سنای پاکستان": ایران الگویی مناسب برای کشورهای درحال توسعه است

22:35 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۲۹
رئیس مجلس سنای پاکستان با تمجید از مواضع متعادل و متوازن جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل گوناگون منطقه ای و بین المللی، گفت: اعتقاد دارم ایران الگویی مناسب برای کشورهای در حال توسعه است.
به گزارش سرویس بین الملل رضا ربّانی گفت: ایران همواره مواضعی متعادل و متوازن در قبال مسائل منطقه اتخاذ کرده است. تاریخ نشان می دهد که چنین مواضعی همواره منطقی ترین و اصولی ترین مواضع بوده اند و بر اساس اصول عدالت و برابری اتخاذ می شود.

ربّانی درخصوص روابط دوجانبه پاکستان و ایران و نیز اظهار داشت: دو کشور همسایه روابطی تاریخی و کهن و استوار بر مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، زبانی و ... دارند و تماس ها و رفت های منظم میان مسئولان و مقام های عالی دو کشور از جمله سفر اخیر 'ناصر خان جنجوعه' مشاور امنیت ملی پاکستان به تهران همواره بسیار مفید بوده و باعث تقویت بیش از پیش روابط برادرانه دو کشور شده است.

وی همچنین گفت که گروه دوستی پاکستان و ایران در سنای پاکستان تشکیل شده و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک نیز گروه مشابه در مجلس جدید ایران تشکیل شود تا به افزایش تعامل میان پارلمان های دو کشور و تبادل هیات های پارلمانی بیشتر میان دو طرف کمک کند.
 
ربانی در باره اهمیت نقش منطقه ای جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ایران به عنوان کشوری بسیار مهم در منطقه، می تواند نقش مثبت در تحقق اهداف و برنامه های نهادهای منطقه ای از جمله مجملع مجالس آسیایی (APA) ایفا کند و این کشور از کلیدی ترین اعضای این مجمع آسیایی است.

رئیس مجلس سنای پاکستان تاکید کرد که ایران همواره پست های کلیدی را در مجمع مجالس آسیایی در اختیار داشته و نقش تعیین کننده ای در هدایت و پیشبرد برنامه ها و اهداف این مجمع دارد.

رضا ربانی از حزب مردم پاکستان، در اواخر سال 1393 به ریاست مجلس سنای این کشور انتخاب شد.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *