سیل و طغیان رودخانه ها 6.5 میلیارد دلار خسارت در "هند" برجای گذاشته است

6:20 - 16 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۳۲۹
دولت هند روز جمعه در گزارشی به پارلمان این کشور اعلام کرد در 3 سال گذشته براثر باران های شدید ،جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها 44 هزار و 112 کرور (6.5 میلیارد دلار)خسارت به زمین های کشاورزی و زیرساخت های کشور وارد شده است .
سیل و طغیان رودخانه ها 6.5 میلیارد دلار خسارت در به گزارش سرویس بین الملل در گزارش دولت هند به پارلمان این کشور اضافه شده است ،براثر این حوادث چهار هزار و 226 نفر جان خود را از دست داده اند.

دربخش دیگری ازاین گزارش آمده است بین سال های 2013 تا 2015 ،51.86 میلیون نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند و 13.88 میلیون هکتار زمین نیز از بین رفته است.

«اوما بارتی» وزیر منابع آبی هند در پارلمان این کشور نیز گفت که خسارت های سیل در سال 2015 ،حدود 27 هزار و 801 کرور روپیه (چهار میلیارد دلار ) برآورد شده است که این میزان خسارت نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری نشان می دهد.

وی افزود:دولت هند برای بازسازی مناطق سیل زده،517 طرح با بودجه ای معادل 12 هزار و 360 کرور روپیه (123 میلیون دلار) آغاز کرده است که تاکنون 293 پروژه تکمیل شده است.

دولت مرکزی هند از دولت های ایالتی خواسته است تا اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل و فرسایش خاک انجام دهند.

دولت اقداماتی برای جلوگیری از فرسایش زمین های مجاور رودخانه های بزرگ از طریق ساخت سد، بهبود کانال های انتقال آب و لایروبی انجام داده است .

باران های شدید موسمی و جاری شدن سیل هر سال خسارات سنگینی به مناطق مختلف به خصوص مناطق جنوبی این کشور وارد می کند.

سال گذشته در ایالت "تامیل نادو" سیل باعث به زیر آب رفتن چنای مرکز این ایالت و وارد شدن خسارت سنگین مالی و تلفات انسانی شد.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *