"روسیه": ترکیه درصدد پنهان کردن معامله نفتی با داعش است

4:07 - 13 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۴۶۶
یک مقام شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: اتهام ترکیه به روسیه در نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیمای روسی تلاش برای لاپوشانی معاملات قاچاق نفتی انکارا با گروه تروریستی داعش است.
به گزارش سرویس بین الملل "ویکتور اوروف" رییس کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه (دوشنبه)، گفت: ادعای نقض حریم هوایی ترکیه توسط بمب افکن روسی تلاش برای پنهان کردن حقایق معاملات نفتی این کشور با داعش است در حالی که ما هیچ قصدی برای تسخیر و تصرف ترکیه نداریم.

وزارت خارجه ترکیه شنبه گذشته با اعلام به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده سوخو 34روسی، سفیر روسیه در آنکارا را احضار کرد.

رییس کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه گفت: این واقعیت که مقام های ترکیه تلاش می کنند کشور خود را در معرض تهدید جلوه دهند و از آن برای پنهانکاری ها استفاده کنند، نشان می دهد که یک بازی سیاسی است.

«کنستانتین کاساچیف» رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون هم گفت: آنکارا از هر دستاویزی برای ایرادگیری از عملیات هوافضای روسیه در سوریه استفاده می کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام ترکیه مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط یک فروند شکاری بمب افکن سوخو-34 روسی را رد کرد و آن را بی اساس و تبلیغات صرف خواند.

"ژنرال ایگور کوناشنکوف" خاطرنشان کرد: (تجهیزات ردیابی هوایی) سامانه های پدافند هوایی روسیه در سوریه و ایستگاه ردیابی هوایی (رادار) روسیه نقض حریم هوایی ترکیه توسط هواپیمای نظامی روسی را ثبت نکرده اند و آن گونه که وزارت خارجه این کشور ادعا کرده با خلبان هواپیمای روسی هیچ تماسی صورت نگرفته است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *