کمپینی برای کاهش تصادف ایجاد شود/ افزایش 12 برابری تصافات رانندگی

11:10 - 24 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۶۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر جاده ها مجهز به 650 دوربین هستند، گفت: 1880 دوربین دیگر نیز به جاده ها اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس آخوندی ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی، اظهار کرد: در تلاش هستیم که کلیه محورهای جاده ای به دوربین مجهز شوند که اضافه کردن 1880 دوربین طی ماه های آینده در دستور کار است.

وی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان واقعه پاریس و محکوم کردن این واقعه گفت: حوادث رانندگی را باید به عنوان یک مسئله واقعی جامعه دید و از خود جامعه برای حل آن کمک گرفت.

وی افزود: هر مسئله ای را که بتوان اجتماعی کرد و آن را به دغدغه جامعه تبدیل کرد قابل حل است در غیر این صورت نمی توان راه حلی برای آن پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل هیجانات سیاسی معمولاَ در جامعه مسائلی مطرح می شود که ریشه در سیاست دارد درحالی که هر فرد جامعه از زمان خروج از خانه با مسائل اجتماعی مانند آلودگی هوا، ایمنی، فقر، مسائل رانندگی و ... مواجه است.

وی ادامه داد: جامعه ایران در 30 سال گذشته با رشد سه برابری جمعیت مواجه بوده درحالی که این افزایش بر تصادفات 12 برابر بوده است. با این حال با وجود این حجم تصادفات مسائل رانندگی نقش بسیار کمرنگی در رسانه ها دارد.

آخوندی اشاره کرد: همکاری هنرمندان برای ایجاد کمپین در جهت کاهش رانندگی حاکی از اجتماعی شدن این دغدغه است و هر فردی در این خصوص می تواند احساس مسئولیت کند و به دنبال مقصریابی آن در دیگران نباشد.

وی افزود: در استانها در جهت تنزل مخاطرات جاده و مدیریت جاده باید تصمیمات اتخاذ شود. در این راستا باید سیستم IT و الکترونیکی جاده ها تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر 650 دوربین در جاده ها نصب شده است و در برنامه وزارت راه و شهرسازی است که 1880 دوربین دیگر در این جاده ها نصب شود که انتظار می رود تا پایان سال اجرای نصب 600 دوربین عملیاتی شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *